۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۲:۴۲
کد خبرنگار: 1384
کد خبر: 85149706
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

عضو هیات مدیره شرکت عمران پردیس: دریافت هزینه نقل و انتقال مسکن مهر قانونی است

پردیس - ایرنا - عضو هیات مدیره شرکت عمران پردیس در خصوص حذف دریافت مبلغ نقل و انتقال مسکن مهر گفت: مبلغی که بابت نقل و انتقال ثانویه از متقاضیان دریافت می‌شود بر اساس یک روند قانونی و ضابطه‌ای است.

به گزارش ایرنا، ابراهیم نظری نیا روز شنبه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در تاریخ ۱۹ خردادماه ممنوعیت دریافت مبلغ نقل و انتقال اعلام شد اما از تاریخ یاد شده به بعد مبلغ نقل و انتقال از متقاضیان مسکن دریافت می شود.

وی خاطرنشان کرد: این مصوبه ابتدا در هیات مدیره شرکت عمران پردیس به تصویب رسید و سپس آن مصوبه به مجمع شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید کشور و در ادامه در جلسه شورای مسکن استان مطرح و این مورد تایید شد.

نظری‌نیا افزود: مصوبه مورد نظر پس از طی مراحل و با تنفیذ وزیر راه و شهرسازی سابق اجرایی و این مبالغ از افرادی که قصد نقل و انتقال داشتند دریافت می شد.

عضو هیات مدیره شرکت عمران پردیس ادامه داد: اگر قرار بر حذف دریافت هزینه نقل و انتقال باشد، باید مراحل آن به صورت معکوس طی شود.

وی با بیان اینکه در این موضوع اعتراض خریداران و فروشندگان مساکن مهر را شاهد هستیم، اضافه کرد: متقاضیان ثانویه و یا آنهایی که در مسکن مهر سرمایه گذاری می کنند به این موضوع معترض هستند اما این اقدام با یک فلسفه ای انجام شد و آن از بین بردن بحث سوداگری و افزایش بی رویه قیمت مسکن به ویژه در حاشیه شهر تهران بود.

نظری‌نیا با اشاره به محقق شدن بخش بزرگی از این اقدامات، ادامه داد: در این بخش باید متذکر شد که آورده و وام متقاضیان مسکن مهر در مجموع و به صورت میانگین در شهر پردیس حدود ۸۰ میلیون تومان به ازای هر واحد بوده است.

عضو هیات مدیره شرکت عمران پردیس گفت: دولت و شرکت عمران شهر جدید پردیس تقریباً به ازای هر واحد ۲۰۰ میلیون تومان علاوه بر مبلغ ۸۰ میلیون متقاضیان هزینه کرده و این موضوع که افرادی برای سرمایه گذاری به حوزه مسکن مهر می‌شوند و مسکن مهر را منبعی برای دلالی خود قرار دادند را باید مدنظر قرار داد.

وی افزود: مشاوران املاک و دلالان از سود این خرید و فروش بهره برده و متاسفانه در حوزه هزینه انجام شده توسط دولت و شرکت عمران مبلغی برگردانده نمی شود.

نظری‌نیا خاطرنشان کرد: مبلغی که بابت نقل و انتقال مسکن مهر دریافت می شود به حساب های دولتی و یا عمران شرکت عمران پردیس واریز نمی شود بلکه در حساب متقاضی اولیه آن واحد قرار گرفته و مجدداً به چرخه تکمیل باقی‌مانده مساکن مهر باز می گردد.

این مسئول یادآور شد: برای تکمیل باقیمانده مسکن مهر حدود پنج تا ۶ هزار میلیارد تومان دیگر نیاز است که در این بخش با مشکلات جدی روبرو هستیم و دریافت هزینه نقل و انتقال فقط بخش کوچکی از این هزینه را جبران می کند.

وی تاکید کرد: خانواده معظم شهدا، افراد تحت پوشش نهادهای حمایتی، خانه اولی ها و کسانی که فرم <ج> آنها سبز بوده و قصد قرمز کردن آن را دارند، مشمول دریافت هزینه نقل و انتقال نمی شوند.

شهرستان پردیس با جمعیتی در حدود ۳۰۰ هزار نفر در شرق پایتخت قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha