دستگیری ۳۵ سارق و مالخر در خراسان جنوبی طی سه روز

بیرجند - ایرنا - رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی از اجرای طرح ۷۲ ساعته مقابله با سرقت خودرو و موتورسیکلت در استان خبر داد و گفت: در این رابطه ۳۵ نفر سارق و مالخر دستگیر شدند.

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ کاظم صادقی روز شنبه در تشریح این خبر اظهار داشت: طرح ارتقای امنیت اجتماعی به منظور مقابله با سارقان خودرو و موتورسیکلت با هدف تامین آسایش و امنیت شهروندان و با بهره‌گیری از همه توان و ظرفیت‌های موجود به طور همزمان در استان خراسان جنوبی به مدت سه روز اجرا شد.

وی افزود: نسبت به پوشش مناطق جرم‌خیز همچنین بازدید از تعمیرگاه‌ها و پارکینگ‌ها با هماهنگی مقام قضائی توسط رده‌های انتظامی و پلیس آگاهی اقدام شد.

رئیس پلیس آگاهی خراسان جنوبی گفت: با تلاش شبانه‌روزی کارآگاهان پلیس آگاهی در اجرای این طرح، ۳۵ نفر سارق و مالخر مرتبط با جرایم سرقت دستگیر شدند و در این خصوص ۲۸ فقره انواع سرقت کشف شد.

وی بیان کرد: متهمان دستگیر شده پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شدند.

سرهنگ صادقی به شهروندان توصیه کرد که با افزایش مراقبت‌های لازم در پیشگیری از وقوع سرقت، پلیس را در تامین امنیت یاری کنند.

دستگیری سارق منزل در بیرجند

فرمانده انتظامی هم بیرجند گفت: ماموران انتظامی این شهرستان یک نفر سارق را دستگیر و ۶ فقره سرقت منزل را کشف کردند.

سرهنگ احمدرضا کارگر اظهار داشت: در پی وقوع چند فقره سرقت منزل در شهرستان بیرجند، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران انتظامی این فرماندهی قرار گرفت.

وی افزود: ماموران کلانتری ۱۳ شهرستان بیرجند با انجام اقدامات اطلاعاتی و تحقیقات گسترده پلیسی، یک نفر سارق را در این خصوص شناسایی کرده و تحت تعقیب قرار دادند که پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه متهم را در مخفیگاهش دستگیر کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان بیرجند بیان کرد: متهم ابتدا در اظهارات خود منکر هر گونه جرم و اتهامی شد اما پس از روبه‌رو شدن با شواهد موجود و ارائه مستندات به ناچار لب به اعتراف گشود و به ۶ فقره سرقت اعتراف کرد.

وی گفت: متهم دستگیر شده به همراه پرونده برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد.

سرهنگ کارگر افزود: شهروندان در صورت مشاهده هر گونه فعالیت غیر قانونی توسط افراد مشکوک، مراتب را در اسرع وقت از طریق تلفن فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ اعلام کنند تا نسبت به دستگیری مجرمان و متخلفان اقدام شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha