رییس دانشگاه صنعتی قم: در مسیر دانش‌بنیان شدن اقتصاد استان حرکت می‌کنیم

قم - ایرنا - رییس دانشگاه صنعتی قم گفت:‌ با استفاده از ظرفیت‌های علمی و فناوری ایجاد شده در دانشگاه، به دانش بنیان شدن و توسعه اقتصادی استان کمک می‌کنیم.

جلال رضایی نور روز یکشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، بیان کرد: دانشگاه صنعتی قم، در سال‌های اخیر علاوه بر انجام ماموریت علمی،‌ برای ارتقا جایگاه فعالیت‌های صنعتی و تولیدات دانش بنیان در استان با پشتیبانی نیروی انسانی متخصص و بهره‌گیری از سال‌های پژوهش میدانی در این عرصه‌ها، به میدان آمده و در کنار فعالان اقتصادی برای توسعه روزافزون بخش‌های یاد شده،‌ تلاش می‌کند.

وی افزود: دانشگاه صنعتی قم که در سال ۱۳۸۷ تأسیس شد، اکنون با سه دانشکده مهندسی برق و کامپیوتر، مهندسی مکانیک، و فنی و مهندسی، با ۷۰ عضو هیات علمی نخبه و بیش از ۲ هزار دانشجوی خلاق از ایران و سایر کشورها در مسیر توسعه اقتصاد دانش بنیان و ارزش آفرین حرکت می‌کند.

وی ادامه داد: در همین راستا دانشگاه صنعتی قم برای نخستین بار در کشور اجرای طرح همیار صنعت و همچنین راه اندازی سامانه صدا ( صنعت، دانشگاه، اعتلا) را دنبال کرد که هر کدام از آن‌ها نقش موثری در افزایش ضریب دانش در مجموعه‌های صنعتی و تولیدی مورد نظر را ایفا می‌کند.

رضایی نور گفت:‌ در طرح همیار صنعت گروه‌های دانشجویی به واحدهای صنعتی استان مراجعه می‌کنند و با آسیب شناسی مشکلات بخش‌های مختلف، راهکارهای مناسب برای برطرف شدن موانع تولید در قم را ارائه می‌دهند.

وی افزود: همچنین دانشگاه صنعتی قم با راه‌اندازی دفتر همکاری صنعت و دانشگاه با نام سامانه صدا (مخفف صنعت، دانشگاه و اعتلا) در شهرک‌ صنعتی شکوهیه، بستری را ایجاد کرد تا برقراری ارتباط میان دانشگاهیان و صنعتگران در استان بیش‌ازپیش تسهیل شود.

وی ادامه داد:‌ دانشگاه صنعتی قم به دلیل اجرای طرح‌های یاد شده و همچنین انجام سایر اقدام‌ها در نزدیک ساختن هرچه بیشتر صنعت و دانشگاه در استان،‌ علاوه بر کمک به بخش تولید، توانسته رتبه‌های برتر ملی در زمینه اشتغال دانشجویان را نیز کسب کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha