موانع سد راه فعالیت اقتصادی واحدهای تولیدی استان مرکزی با راهبری حل شود 

اراک - ایرنا - رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی گفت: موانع سد راه فعالیت اقتصادی واحدهای تولیدی به ویژه در شهرک صنعتی ایبک آباد اراک باید با هدایت و راهبری حل شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حجت‌الاسلام «عبدالمهدی موسوی» روز شنبه در نشست ستاد استانی اقتصاد مقاومتی در اراک، افزود: واحدهای تولیدی، پشتیبانی اقتصادی در بخش‌های مختلف را برعهده دارند و شهرک‌های صنعتی باید با حداقل مشکلات در عرصه تولید و رقابت فعالیت کنند.

وی بیان کرد: در استان مرکزی وفاق و همراهی خوبی بین مدیران دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و دولتی وجود دارد اما مشکلات فراوان است و رفع آنها نیازمند زمان است.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی ادامه داد: حمایت از فعالان اقتصادی اولویت دستگاه قضا است و منحصر به قشر خاصی نیست و در این حوزه به کارگران بیشترین کمک شده است.

حجت‌الاسلام موسوی با بیان اینکه، کارگران ستوان فقرات تولید هستند، افزود: این قشر پرتلاش باید حمایت شوند تا با حفظ انگیزه بیشتر، برای تولید باکیفیت تلاش کنند.

وی در ادامه بیان کرد: مجوز مجتمع ویژه اقتصادی استان مرکزی به علت اهمیت جایگاه استان، گرفته شده تا در این مجتمع تمام ابعاد کیفری با استفاده از ظرفیت شورای حل اختلاف مورد توجه قرار گیرد.

رئیس‌کل دادگستری استان مرکزی، مهمترین ویژگی مجتمع اقتصادی را جلوگیری از اتلاف زمان، نبود هزینه و جلوگیری از رفتن پرونده‌ها به شورای قضایی عنوان کرد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی اراک نیز در این نشست گفت: دستگاه قضا به دنبال ایجاد احساس امنیت و عدالت تجاری بین فعالان اقتصادی است و تلاش شده تا مشکلات فعالان اقتصادی گره‌گشایی شود و فعالان اقتصادی انتظار دارند در اختلافات مالیاتی، حضور نماینده در کمیسیون ملموس باشد.

«ربیع الله قربانی » افزود: نمایندگان در هیات کارگری و کارفرمایی انتظار دارند در محیط امن فعالیت کنند و مورد حمایت قرار گیرند.

مدیرعامل شرکت صنعتی ایبک آباد هم در ادامه این نشست گفت: تامین آب مشکل اصلی این شهرک است و از ۳۱۵ واحد تولیدی در این شرکت، ۲۰۵ اشتراک آب فروخته شده اما این تعداد انشعاب آب موجود نیست.

«محمد حسینی» افزود: شرکت شهرک‌های صنعتی ایبک آباد اراک ۳۰ هکتار فضای سبز دارد و از مقدار تخصیصی ۶۴ لیتر بر ثانیه، ۱۴ لیتر بر ثانیه آب، قابل استفاده است و در فصل گرم سال این شهرک مشکل جدی در کمبود آب دارد.

وی بیان کرد: دسترسی ایمن در این شهرک باید مورد توجه قرار گیرد زیرا تردد خودروها برای عبور و مرور با مشکلات متعددی مواجه است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی نیز گفت: این شرکت به عنوان متولی آب، نمی‌تواند برای انتقال آب به داخل شهرک اقدام کند.

«عزت اله آمری» افزود: پنج حلقه چاه در شرکت شهرک‌ صنعتی ایبک آباد وجود دارد و مجوز ۶۰ لیتر پروانه داده شده اما ۱۴ تا ۲۰ لیتر در ثانیه تخصیص دارد.

وی بیان کرد: شهرک صنعتی ایبک آباد در منطقه‌ای مستقر است که آب کیفیت مطلوب ندارد و روستاهای منطقه هم از آب شرب سالم در مضیقه هستند.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان مرکزی ادامه داد: استفاده از پساب تصفیه خانه و فاضلاب، راهکار کمبود آب در شهرک‌های صنعتی استان است.

آمری افزود: از تصفیه خانه اراک، ۱۰۰ لیتر برای شهرک خیرآباد و ۱۵۰ لیتر نیز برای شهرک ایبک آباد در نظر گرفته شده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان مرکزی در این نشست گفت: بانک‌های استان به علت ناترازی نمی‌توانند وام پرداخت کنند.

«علی جودکی» افزود: ۵۵ درصد سپرده بانکی کشور و ۶۸ درصد وام کشور در تهران پرداخت می‌شود و این مهم باعث شده در حمایت از واحدهای صنعتی موانع شکل گیرد.

استان مرکزی به عنوان پایتخت صنعت ایران دارای حدود سه هزار واحد صنعتی بزرگ، متوسط و کوچک است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha