فرماندار بر شتاب بخشی سیاست راهبردی جوانی جمعیت در تربت حیدریه تاکید کرد

تربت‌حیدریه - ایرنا - معاون استاندار خراسان رضوی و فرماندار ویژه تربت حیدریه بر تسهیل امور و شتاب بخشی اجرای سیاستهای راهبردی کشور بویژه در این شهرستان با هدف جوان شدن جمعیت تاکید کرد و مسوولان محلی را به اهتمام و جدیت در این موضوع مهم فراخواند.

به گزارش ایرنا، علی‌اکبر کی‌پور روز شنبه در آیین رونمایی از پوستر جشنواره ملی عکس ایران جوان با یادآوری اینکه تربت حیدریه تا چند سال پیش جزء شهرهای جوان خراسان رضوی بود، افزود: "تحدید" (محدود کردن) جمعیت در سال‎های اخیر به یک "تهدید" برای کشور تبدیل شد.

وی اضافه کرد: این در حالیست که کشورهای پیشرفته به مولفه جمعیت برای قدرتمند شدن پی برده اند بطوریکه مثلا کشور چین با یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون نفر سکنه، شتاب زیادی در همه شاخص های توسعه ای پیدا کرده است.

فرماندار بر شتاب بخشی سیاست راهبردی جوانی جمعیت در تربت حیدریه تاکید کرد

وی با بیان اینکه محدود کردن جمعیت ایران طی سالهای گذشته ناشی از یک تقلید بی برنامه از غرب بود، گفت: در حالی که بسیاری از شخصیت‌های معروف یا سیاستمداران غرب خانواده های پرجمعیت دارند، سیاست کنترل جمعیت در ایران کاری اشتباه بود که باید جبران شود.
فرماندار تربت‌حیدریه اضافه کرد: امروزه حتی سبک زندگی ساده و بی‌آلایش ایرانی تغییر کرده و سالمندان به جای حضور در کانون گرم خانواده به آسایشگاه منتقل شده اند و همچنانکه خود را از برکت وجود و تجربیات آنها محروم کرده ایم ، بعضا این اقدام را تمدن و فرهنگ مدرن نام نهاده ایم.

معاون استاندار خراسان رضوی با یادآوری ضرورت جوان شدن جمعیت تربت حیدریه بر تسهیل امور و شتاب بخشی اجرای سیاستهای راهبردی کشور تاکید کرد و گفت: انتظار می رود مسوولان ذیربط شهرستان نسبت به این موضوع اهتمام و جدیت بیشتری داشته باشند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه نیز گفت: نخستین جشنواره ملی عکس ایران جوان به میزبانی این دانشگاه فرصت مناسبی برای تلفیق هنر و سلامت خانواده و در راستای سیاست‌های راهبردی کشور برای رسیدن به جوانی جمعیت است.

دکتر حسین ابراهیم پور از هنرمندان خواست برای تحقق راهبرد کلان جمعیتی با همه دستگاهها بویژه دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه همکاری و تشریک مساعی داشته باشند.
وی اضافه کرد: دانشگاه علوم پزشکی تربت حیدریه در راستای تحقق سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری و بر اساس رسالت خود در مسیر اجرای راهبرد جوانی جمعیت، جشنوارۀ ملی عکس با عنوان "ایران جوان" را در اواخر تیرماه امسال برگزار و ۱۵ تیر ماه آخرین فرصت شرکت در جشنواره ملی عکس ایران جوان است.
وی از هنرمندان، عکاسان و علاقه مندان شرکت در جشنواره خواست با مراجعه به سامانه iranjavan.thums.ac.ir ضمن دریافت اطلاعات لازم و تکمیل روند ثبت‌ نام آثار خود را به دبیرخانۀ جشنواره به آدرس خراسان رضوی، تربت‌حیدریه، خیابان شهید قره نی یک، ستاد مرکزی دانشگاه علوم پزشکی تربت‌حیدریه، طبقه سوم اتاق ۴۰۷ ارسال یا با شماره تلفن ۰۵۱۵۲۲۲۴۶۴۶ تماس بگیرند.

فرماندار بر شتاب بخشی سیاست راهبردی جوانی جمعیت در تربت حیدریه تاکید کرد

تربت حیدریه از جمله شهرستانهای مهم و بزرگ خراسان رضوی در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد است که پس از انتزاع شهرستانهای خواف، رشتخوار، مه ولات و زاوه افزون بر ۲۲۵ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha