۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85149821
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خروج گندم از استان زنجان در فصل خرید ممنوع شد

۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۴۹
کد خبر: 85149821
خروج گندم از استان زنجان در فصل خرید ممنوع شد

زنجان - ایرنا - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: بر اساس تصمیم کمیته خرید گندم و دانه‌های روغنی، خروج این محصول از استان در فصل خرید سال ۱۴۰۲ ممنوع شد.

ولی الله زمانی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این تصمیم با توجه به وضعیت بارش باران، دیمی بودن کشت گندم در استان و برنامه ریزی جهت تامین آرد و نان شهروندان زنجانی اتخاذ شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه حدود ۴۰ مرکز ملکی و خصوصی خرید تضمینی گندم برای استان در نظر گرفته شده است، اظهار داشت: نگهداری و انبار کردن گندم بدون اخذ مجوزهای لازم به عنوان احتکار محسوب می شود و افراد متخلف در صورت مشاهده به مراجع قضایی معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: کشاورزان در زمان انتقال گندم به مراکز برای جلوگیری از هدر رفت ذخیره گندم نسبت به درزبندی و چادرکشی کامیون اقدام و همچنین از تمیز بودن کف کامیون در زمان بارگیری اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان زنجان گفت: ویژگی‌های گندم قابل خریداری، حدود مجاز شامل اُفت مفید و غیر مفید، سن‌زدگی و روش نمونه‌برداری از محموله‌های تحویلی گندمکاران در ابتدای ورود به مراکز خرید، مشخص شده است.

زمانی با بیان اینکه هماهنگی لازم جهت پرداخت به موقع بهای گندم خریداری شده صورت گرفته است، ادامه داد: طبق اعلام بخشنامه وزارت جهاد کشاورزی، قیمت خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری از کشاورزان به ازای هر کیلوگرم گندم ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha