از چهارمین پایگاه مدیریت بحران منطقه یک تهران چه می دانیم؟

شمیرانات - ایرنا - چهارمین پایگاه مدیریت بحران در منطقه یک شهرداری تهران تحت عنوان پنجاه و نهمین شنبه های امید و افتخار با حضور مادر شهید مجید عباسی افتتاح شد؛ شعار این بهره برداری «به سوی شهر ایمن و آماده» بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، پنجاه و نهمین شنبه های امید و افتخار شهرداری تهران اختصاص به افتتاح سه پایگاه مدیریت بحران داشت که یکی از آن ها در محله اراج شمیرانات احداث شده است؛ شنبه ای که گذشت این برنامه با عنوان «به سوی شهر ایمن و آماده» و با حضور ویدیو کنفرانسی شهردار همراه بود.

قطعا ایجاد پایگاه های مدیریت بران در شهری مثل تهران که روی گسل های شمال و جنوب و مشا قرار گرفته امری ضروری است و اتفاقا هدف از احداث این پایگاه هم خدمات رسانی سریع و بهینه به شهروندان به هنگام بروز حوادث غیر مترقبه عنوان شده است.

سید مهدی صباغ شهردار منطقه یک تهران در این باره می گوید: منطقه یک مسئول پهنه شمال تهران معرفی شده است و پایگاه اراج جهت استقرار و مرکز هدایت فرماندهی استان مازندران به عنوان استان پیشتاز پهنه شمال و استان معین منطقه یک در زمان بحران های فراگیر در نظر گرفته شده است.

از چهارمین پایگاه مدیریت بحران منطقه یک تهران چه می دانیم؟

او می افزاید: در حال حاضر ستاد مدیریت بحران منطقه یک دارای ۳ پایگاه فعال ازگل، گلابدره و شهرک شهید محلاتی است و پایگاه اراج نیز به بهره برداری رسید و از سوی دیگر پایگاه یاران نیز در شرف بهره برداری است.

صباغ ادامه می دهد: سه گسل اصلی و گسل های فرعی به همراه بافتهای فرسوده از موارد بحران زای منطقه است و از دیگر پتانسیل های خطر پذیری احتمال وقوع طوفان، رانش و زمین لغزش، تخریب بافت فرسوده، ریزش کوه در بخش های شمالی وحوادث ثانویه پس از زمین لرزه است از این رو با توجه به شرایط محدوده منطقه، ستاد مدیریت بحران در زمینه ارتقا وضعیت فازهای پیشگیری، آمادگی، مقابله و بازیابی و بازتوانی، پروژه های تخصصی را در دست اقدام دارد که یکی از مهمترین آنها احداث پایگاههای مدیریت بحران در منطقه است.

او در مورد پایگاه مدیریت بحران اراج نیز خاطرنشان می کند: این پایگاه در زمینی به مساحت ۳ هزار و ۵۰۰ متر مربع و زیر بنای یک هزار و ۲۰۰ متر مربع است که سال ۱۳۹۲ احداث آن آغاز و پس از ۱۰سال با اعتباری بالغ بر ۴۵ میلیارد تومان به ارزش قیمت روز برای احداث و ۵ میلیارد تومان هم منطقه برای تجهیز پروژه هزینه کرده است.

او اظهار امیدواری کرد: با همکاری ستاد مدیریت بحران شهر تهران و سازمان عمرانی مناطق شهرداری تهران و تامین بودجه لازم همه ۱۰ ناحیه منطقه یک دارای سوله های مدیریت بحران شوند.

منطقه یک شهرداری تهران در منتهی‌الیه شمال شرقی این شهر واقع شده‌ است و شمالی‌ترین منطقه شهر تهران به حساب می‌آید.

این منطقه از شمال (شمیران) به رشته‌ کوه البرز، از غرب به منطقه اوین، از جنوب به بزرگراه شهید چمران و بزرگراه مدرس و بزرگراه شهید صدر و از شرق به لواسانات محدود می‌شود.

از چهارمین پایگاه مدیریت بحران منطقه یک تهران چه می دانیم؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha