پاسکاری ادارات بیشترین علت نارضایتی ارباب رجوع در کرمان

کرمان - ایرنا - سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه رویه های ارائه خدمات باید اصلاح شود گفت: بیشترین نارضایتی ارباب رجوع در دستگاه های اداری و اجرایی از جواب منفی نیست، بلکه نامه‌بر بودن و پاسکاری بین بخش های مختلف است.

به گزارش ایرنا محمدرضا وحیدی روز شنبه در نشست شورای راهبری تحول اداری استان کرمان تصریح کرد: سالانه دستگاه های اجرایی به لحاظ نقاط قوت و ضعف ارزیابی می شوند و ۶ دستگاه اجرایی که بالاترین امتیاز را کسب کنند به عنوان‌ دستگاه برتر استان انتخاب خواهند شد.

وی افزود: رضایت مردم، بهره وری، تعالی و عدالت شاخص های عمومی ارزیابی دستگاه های اجرایی محسوب می شود که در مجموع ۲ هزار امتیاز در جشنواره شهید رجایی در ارزیابی دستگاه های اجرایی استان دارند.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان اظهار داشت: جذب به‌موقع و بهینه تخصیص اعتبارات سنواتی، میزان تحقق اهداف برنامه پنج ساله ششم توسعه، میزان تحقق اهداف اولویت های آمایش استان، عملکرد مصوبات سفر رییس جمهور، کیفیت اجرای پروژه های عمرانی بر اساس گزارش های نظارتی و میزان انجام پروژه های دانش بنیان در دستگاه های اجرایی مشمول نیز جزو شاخص های استانی عملکرد ارزیابی هستند.

وی بیان کرد: ارزیابی دستگاه های اجرایی از ۲۳ خرداد تا ۲۳ تیر در استان انجام می شود که در مرداد ماه ارزیابی نهایی انجام خواهد شد و طی هفته دولت از دستگاه های برتر تجلیل به عمل می آید.

پاسکاری ادارات بیشترین علت نارضایتی ارباب رجوع در کرمان

وحیدی تاکید کرد: تمامی دستگاه های اجرایی به ویژه شهرداری ها و بانک های دولتی ملزم به شرکت در برنامه سالانه ارزیابی عملکرد استان هستتد.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان ادامه داد: ۲ هزار و ۵۷۱ خدمت توسط دستگاه های اجرایی ارائه می شود که بیشترین خدمت توسط دستگاه هایی شامل جهاد کشاورزی، دامپزشکی، صنعت، معدن و تجارت و میراث فرهنگی انجام می شود.

وی خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ توسط دستگاه های اجرایی استان ۳۷۰ خدمت حضوری ارائه شده که این عدد برای سال ۱۴۰۱ معادل ۶۷۶ خدمت بوده و برای سال ۱۴۰۲ یک هزار و ۹۹۱ خدمت حضوری هدف گذاری شده است.

وحیدی با بیان اینکه میز خدمت پیشانی ارائه خدمات دستگاه ها محسوب می شود افزود: باید تلاش کنیم میز اطلاع رسانی به میز خدمات حضوری تبدیل شود و خدمات واقعی به ارباب رجوع ارائه دهد.

رشد ۲۰ درصدی ارائه خدمات الکترونیکی در کرمان

وی اظهار داشت: طی سال ۱۴۰۰، ۵۹۱ خدمت به صورت کاملا الکترونیکی در دستگاه ها ارائه شد و در سال ۱۴۰۱ با ۲۰ درصد رشد به ۶۷۰ رسید که هدفگذاری برای سال ۱۴۰۲، ارائه ۸۵۹ خدمت الکترونیکی است.

سرپرست سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان کرمان با بیان اینکه مجوز استخدام ۲ هزار و ۹۷۸ نفر برای امسال صادر شده است تصریح کرد: حدود ۳۰ درصد از کارکنان دستگاه های اجرایی استان طی ۱۰ سال آینده بازنشسته می شوند که مدیران برای جایگزینی آنها با نیروهای جدید حتما برنامه ریزی کنند تا در سال های بعد دچار مشکل نشوند.

خالی بودن نیمی از پست های سازمانی ۱۴ شهرستان

وی اظهار داشت: در ۱۴ شهرستان استان حدود ۵۰ درصد پست‌های سازمانی خالی است و باید از انتقال کارکنان ستادی شهرستان‌ها به مراکز جلوگیری شود.

به گزارش ایرنا نشست شورای راهبری تحول اداری استان کرمان با حضور استاندار کرمان و جمعی از مدیران در سالن شهید مرتضوی استانداری کرمان برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha