۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۳۶
کد خبرنگار: 949
کد خبر: 85150053
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مدیرعامل آبفا:مردم صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند

کاشان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:برای کمک به مدیریت مصرف آب مردم شهرستان های کاشان و آران و بیدگل صرفه جویی در مصرف آب را جدی بگیرند.

به گزارش ایرنا،محمدرضا اسدی روز شنبه در نشست خبری افزود: در بخش آب شرب حدود ۳۹ میلیون مترمکعب سال قبل مصرف آب داشتیم که ۹۱ درصد این آب در بخش شهری و بقیه در بخش روستایی مصرف شده است،۸۱درصد این آب مصرفی مربوط به بخش خانگی است.

وی اظهار کرد:باید همه تمرکز ما بر صرفه جویی آب در بخش خانگی باشد و رسانه ها در خصوص صرفه جویی آب در بخش خانگی به مردم اطلاع رسانی کنند ، اگر این مهم محقق شود امسال هیچ مشکلی به لحاظ کمبود آب نخواهیم داشت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت:با وجود صنعتی بودن شهرستان های آران و بیدگل و کاشان ،۲میلیون و ۲۰۰ هزار متر مکعب در طول سال در این بخش مصرف استفاده می شود.

اسدی افزود:همه تلاش ما این است که هیچ وقت با جیره بندی آب نرویم و به سمت پایداری آب رسانی حرکت کنیم.

وی اظهار کرد: تا امروز در هیچ شرایطی به غیر از ۲ روستا، در منطقه کاشان جیره بندی و قحطی آب نداشتیم و همه ۱۲ شهر، شهرستان های آران و بیدگل و کاشان دارای آب پایدار هستند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب کاشان گفت: برای مدیریت بهینه مصرف در ماه های خرداد و شهریور امسال باید ضریب ذخیره آب رسانی ما افزایش یابد که در طول روز از ظرفیت مخازن استفاده کنیم.

اسدی افزود: در مناطق شهری به ازای هر مشترک هشت دهم متر مکعب و در مناطق روستایی به ازای هر مشترک ۱۰۰ درصد عدد ضریب ذخیره آب است و تلاش ما بر این است که با فرهنگ سازی این عدد ذخیره آب حاصل شود.

وی اظهار کرد: ۴۱ کیلومتر از شبکه های فرسوده منطقه کاشان سال گذشته نوسازی شد و این مهم به جلوگیری از هدررفت آب کمک می کند.

شهرستان کاشان با جمعیت افزون بر ۳۶۴ هزار نفر در فاصله ۲۰۰ کیلومتری شمال اصفهان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha