رییس‌کل دادگستری هرمزگان: پنج‌ هزار کارت سوخت فعال در حوزه قاچاق شناسایی شد

بندرعباس - ایرنا - رییس‌کل دادگستری هرمزگان با بیان اینکه گفتمان کمک به دولت از گفتمان‌های اختصاصی این دوره از مدیریت قوه قضاییه است، گفت: پنج‌هزار کارت سوخت فعال در حوزه قاچاق این استان شناسایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجتبی قهرمانی روز شنبه در نشست مشترک مسوولان قضایی هرمزگان که با حضور استاندار هرمزگان برگزار شد، وضعیت موجود در قاچاق سوخت را نتیجه‌ عملکرد و نگرش بد سال‌های گذشته دانست و افزود: با حضور استاندار از همان روزهای نخست، ورود جدی به موضوع شد و با کارهای علمی و برنامه‌ریزی‌های دقیق که در میدان نیز عارضه‌ای نداشته باشد، پنج هزار کارت سوخت فعال در قاچاق شناسایی شد.

وی بیان کرد: کمک به دولت در واقع کمک به همه محسوب می‌شود، چرا که وقتی دولت در پیشبرد اهدافش موفق شود همگان از منافع آن بهره‌مند می‌شوند و این گفتمان جزو گفتمان‌های اختصاصی این دوره از ریاست قوه قضائیه است‌.

رییس‌کل دادگستری هرمزگان در ادامه با مطلوب ارزیابی‌کردن مدیریت نماینده عالی دولت در استان اظهار کرد: در دسترس‌بودن و اهتمامی که استاندار هرمزگان برای پیشبرد امور دارد، موجب شده تا بتوانیم با قوت قلب و اطمینان بیشتر در مسائل، دولت را همراهی کنیم.

قهرمانی، انتقال مالیات شرکت‌های بزرگ به هرمزگان را از دیگر کارهای موفق و مشترک دادگستری و دولت در استان دانست و گفت: این امر یک کار زیربنایی در بحث توزیع عادلانه ثروت بود و همین اقدام مثبت در هرمزگان موجب شد که بقیه استان‌ها نیز پیگیر فرآیند انتقال حساب‌های مالیاتی شرکت‌هایشان به استان خود شوند و این رقم تقریبا به سه‌هزار و ۵۰۰ شرکت در کشور رسید.

وی، با اشاره به مشکل اسناد مالکیت اراضی منطقه آزاد قشم، خاطرنشان‌کرد: بعد از ۳۰ سال برای نخستین بار با پیگیری استاندار هرمزگان و همراهی دادگستری استان، مشکل سند اراضی منطقه آزاد حل شد و اسناد ۷۰ هزار هکتار از اراضی تحویل مدیرعامل سازمان منطقه آزاد قشم شد تا حداقل بتوانند در دادگاه‌ها از اراضی خود دفاع کنند.

آماده راه‌اندازی میز تصمیم مشترک با دستگاه قضا هستیم

رییس‌کل دادگستری هرمزگان: پنج‌ هزار کارت سوخت فعال در حوزه قاچاق شناسایی شد

استاندار هرمزگان نیز با اشاره به آمادگی برای راه‌اندازی میز تصمیم مشترک با دستگاه قضا اظهار کرد: دستگاه قضایی استان در همکاری با دولت و در حوزه‌های تخصصی کارنامه موفقی داشته و اقدامات انجام شده در حوزه قضا نیز از گستردگی مناسبی برخوردار بوده و در این موضوعات سطحی‌نگری نشده است.

مهدی دوستی، اقدامات دادگستری استان را کم‌نظیر دانست و با اشاره به کمک‌های دستگاه قضایی هرمزگان به دولت افزود: در موضوعات مختلف در حوزه مناطق آزاد و بحث تداخلاتی که در اراضی وجود داشت مانند بنادر، اموال تملیکی و مبارزه با قاچاق سوخت، دادگستری همیشه همراه بوده است.

وی بیان کرد: وحدتی که امروز بین سران قوای کشور وجود دارد، نخستین ثمره و حاصلش خشنودی امام زمان (عج) و رهبر معظم انقلاب است و ما نیز تلاش می‌کنیم که رهروان خوبی در مسیر ترسیم شده‌ انقلاب باشیم‌.

دوستی ادامه‌ داد: در نشستی که رئیس جمهور در دستگاه قضا خدمت مسوولان عالی قضایی بودند، یکی از مسائلی ‌که مطرح شد تشکیل کارگروه‌های مشترک بود که ما نیز آماده تشکیل کارگروه های مشترک در موضوعات مختلف هستیم.

استاندار هرمزگان یادآورشد: با یک سری مسائل و مشکلات روبرو هستیم که بدون کمک دستگاه قضایی بر زمین مانده است و تمایل داریم این مسائل را در کارگروه‌های مشترک با دادگستری استان به اشتراک بگذاریم تا مشکلات مردم حل شود.

وی با اشاره به لزوم تشکیل میز تصمیم در استان، اظهار کرد: گستردگی این میز محدود به تصمیمات درون دولتی بوده و اگر بتوانیم میز تصمیمات دولتی را بین قوای مختلف مانند مجلس و قوه قضائیه گسترش دهیم، به طور قطع ثمرات و نتایج بسیاری را به دنبال خواهد داشت؛ چرا که برخی تصمیم نگرفتن‌ها نیز از روی هوای نفس است و ما آمادگی داریم در همکاری‌های چند جانبه تصمیمات معطل را تعیین تکلیف کنیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha