۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۱:۰۱
کد خبرنگار: 1050
کد خبر: 85150209
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۲۸۶ میلیارد تومان فرار مالیاتی در البرز شناسایی شد

کرج - ایرنا - بازرس کل استان البرز گفت: ظرف یک سال گذشته فرارهای مالیاتی به مبلغ ۲۸۶ میلیارد تومان در این استان شناسایی و برای اقدامات قانونی به اداره کل امور مالیاتی استان منعکس شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، "محمدتقی مشهدی" عصر شنبه در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه افزود: همچنین ظرف یک سال گذشته ۳۵۳ فقره گزارش بازرسی به مراجع ذی صلاح ارسال شده است.

وی بیان کرد: البرز جزو استان‌های پیش رو از نظر امار تهیه و ارسال گزارش‌ بازرسی تلقی می‌شود.

مشهدی، با بیان اینکه گزارش های اختصاصی به منظور رسیدگی به تخلفات یا جرم انتسابی افراد در مناصب دولتی تهیه و ارسال می شود، گفت: این گزارش ها شامل گزارش های با پیشنهادات اصلاحی و گزارش های اختصاصی با پیشنهادهای تعقیب اداری و یا کیفری و یا پیشنهاد ابطال مصوبات به دیوان عدالت اداری می باشد.

بازرس کل استان البرز در ادامه افزود: در سال گذشته تعداد ۳۵۳ فقره گزارش بازرسی شامل ۱۹۴ فقره گزارش اصلاح امور، ۳۲ فقره گزارش تعقیب کیفری و ۱۱۸ فقره گزارش تعقیب اداری یا انضباطی یا انتظامی به مبادی ذی ربط ارسال شده و در این بین چهار فقره گزارش اختصاصی به دیوان عدالت اداری برای ابطال مصوبات شورای شهر ارسال شده است.

معرفی ۱۱۸ نفر از کارکنان البرز به مراجع قضایی

وی از معرفی ۱۱۸ نفر از کارکنان در سطوح مختلف به مرجع قضایی و معرفی ۴۰۲ نفر از کارکنان در سطوح مختلف به هیات های رسیدگی به تخلفات اداری ، کمیته های انضباطی ، انتظامی و دریافت آرای محکومیت هفت نفر در پیگیری پیشنهادهای تعقیب کیفری خبر داد.

مشهدی گفت: دریافت احکام محکومیت ۱۴۳ نفر در پیگیری پیشنهادهای تعقیب اداری یا انضباطی یا انتظامی کارکنان و یا مدیران ادارات استان البرز و ۶ فقره از آرای محکومیت کیفری در سال گذشته درخصوص قرار جلب به دارسی متهمان در ادارات استان بوده است.

وی به ورود بازرسی کل استان به مساله تغییرکاربری و رفع تصرف‌ها اشاره کرد و ادامه داد: طی سه سال گذشته موفق به آزادسازی اراضی ملی به ارزش ۳۶۴ میلیارد و ۲۱۹ میلیون ریال شده ایم.

بازرس کل استان البرز در پایان با تاکید بر اینکه موضوعات و مسایل مهم فوریتی روزمره رصد و پایش می شود به خصوص با استفاده از ظرفیت رسانه ها و نظارت همگانی و دستورات فوریتی برای چاره اندیشی و رفع دغدغه های عمومی دنبال می شود، گفت: به عنوان نمونه به مسایل مرتبط با مشکلات سیل اخیر جاده کرج - چالوس و قطعی آب در یکی از شهرک ها به صورت جدی پای کار آمدیم تا پاسخگوی مطالبات و دغدغه های مردمی باشیم.

وی اضافه کرد: درخصوص ترک فعل مدیران و انتصابات به صورت جدی نظارت و برخورد قانونی از سوی این بازرسی کل انجام خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha