۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۸:۴۴
کد خبرنگار: 2298
کد خبر: 85150219
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

کلهر: ورزش همگانی عامل مهمی در پیشگیری از اعتیاد است

تهران- ایرنا- معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، گفت: ورزش‌های همگانی یکی از عوامل مهم پیشگیری از اعتیاد است، اما براساس آخرین آمارها، تنها ۲۰ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند.

به گزارش عصر شنبه ایرنا، سینا کلهر در نشست علمی - تخصصی پیشگیری از اعتیاد که در پنجمین روز از هفته مبارزه با مواد مخدر با شعار «ایمان و امید، یاریگران زندگی، پیشگیری از اعتیاد» برگزار شد، اظهار کرد: باید نسبت به مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد توجه بسیار جدی داشته باشیم، زیرا اینها می‌توانند مشکلات جدی و چالش‌های بسیاری را برای ما به دنبال داشته باشند.

وی افزود: یکی از برنامه‌های مهمی که با همکاری ستاد مبارزه با موادمخدر پیگیری شد، انتخاب و معرفی سفیران ورزش بود که چهره‌های ورزشی در حوزه پیشگیری از اعتیاد یاری‌گر ما در این حوزه شدند.

معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش یکی از عوامل مهم پیشگیری از اعتیاد را ورزش‌های همگانی خواند و ادامه داد: براساس آخرین آمارها تنها ۲۰ درصد مردم ایران ورزش می‌کنند و این یعنی یک فرد ایرانی در هفته دو روز و به میزان نیم‌ساعت ورزش می‌کند که کافی نیست، اما در کشورهای خارجی این میزان ورزش کردن در بین مردم بین ۵۵ تا ۶۰ درصد است.

کلهر بر اهمیت کاهش مصرف مواد مخدر در جامعه تاکید کرد و گفت: اغلب کسانی که به سراغ مواد مخدر می‌روند افرادی با ذهن‌های تنبل هستند که جویای لذت خاص و آنی هستند، می‌باشند. به همین دلیل است که آنان مصرف موادمخدر را بر سایر لذت‌ها ترجیح می‌دهند.

وی افزود: ۸ هزار خانه ورزش در کشور تجهیز شده است اما میزان بهره‌وری آنها تنها ۱۵۰۰ خانه ورزش در روستا است، اینها محیط‌های فعالی هستند که باید در راستای پیشگیر اعتیاد مردم تجهیز شوند اما تاکنون این اقدام انجام نشده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha