نقش هیات های مذهبی در روشنگری جامعه سنگین و تعیین کننده است

رشت _ ایرنا _ استاندار گیلان گفت: هیات های مذهبی و مداحان و فعالان این عرصه می توانند با مطالعه عمیق و اشراف اطلاعاتی در حوزه های مختلف به ویژه مباحث اعتقادی ، دینی و اجتماعی نقشی تعیین کننده ای در روشنگری جامعه ایفا کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، اسدالله عباسی شامگاه شنبه در نخستین همایش هیات های مذهبی که به صورت ویدئو کنفرانس با حضور وزیر کشور برگزار شد، اظهار کرد: فعالان این عرصه همچنین مسئولیتی خطیر درتبیین و روشنگری در راستای جنگ ترکیبی و شناختی امروز دشمن و همچنین جهت دهی مثبت افکار عمومی دارند.

وی یادآور شد: بر اساس منویات و بیانات رهبر معم انقلاب آنچه که مهم است هیات های مذهبی و تشکل های دینی و قرآنی، خودجوش و مردمی اداره می شوند و ارتباط اعتقادی و دینی که بین مردم و قرآن کریم، ائمه، سنت الهی و پیامبر عظیم الشان(ص) ایجاد می کنند، همه‌ از جلوه های جهاد تبیین است.

نماینده عالی دولت در استان گیلان خطاب به هیات های مذهبی گفت: خداوند این توفیق را به شما داده تا در فعالیت های قرآنی بتوانید تکالیفی را که خداوند بر عهده همه ما نهاده در وجود، استعداد و اندیشه شماها متبلور شودو به نسل حال و آینده انتقال دهید.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه مهم مسجد نیز گفت: مهم این است که هیات های مذهبی که از منبر و تریبون مسجد استفاده می کنند در وجودشان و نیز ساختار ذهنی و اندیشه شان خداباوری و ارزش های الهی قرار گرفته و به عنوان مبلغ، روحانی و یا مداح نقش آفرینی می کنند.

نقش هیات های مذهبی در روشنگری جامعه سنگین و تعیین کننده است

نماینده عالی دولت همچنین با اشاره به زنگ خطر کاهش جمعیت و تلاش دشمنان در این راستا اظهار کرد: مقام معظم رهبری در اوایل دهه ۷۰ تهاجم فرهنگی، شبیخون و مهندسی فرهنگی را مطرح کردند اما ما حواسمان نبود که دشمن تدریجی و با صبر به سمت اهداف خود حرکت می کند.

وی با اشاره به مسایل و مشکلات ایجاد شده از سوی دشمن در سال گذشته نیز بیان کرد: تمام تلاش دشمن آن بود که شرایط و آرامش کشور را بر هم بزند که البته نقشه های شوم آنها همچون گذشته نقش بر آب شد.

وی در ادامه به برنامه ها و تلاش های دولت برای مردمی کردن اقتصاد اشاره کرد و گفت: دولت سیزدهم در ابتدای سال گذشته برای مردمی کردن اقتصاد راهکارهایی را فراهم‌ کرد و مساله یارانه ها را ساماندهی گرد و این اقدام ها به خوبی پیش می رفت تا اینکه دشمن با اغتشاشات و ایجاد ناامنی مشکلاتی ایجاد کرد.

استاندار گیلان به سخنان اخیر رهبر معظم انقلاب مبنی بر ضرورت ایمان و امید در جامعه هم گفت: مردم را نباید نا امید کرد و بر طبل ناامیدی نکوبیم و در سایه وحدت و انسجام و تلاش و محکم و استوار به سمت رفع تنگناها و حل مشکلات مردم در حوزه های مختلف گام برداریم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha