استاندار: اقتصاد عشایری در هرمزگان فعال شود

بندرعباس - ایرنا - استاندار هرمزگان با تاکید بر لزوم فعال‌سازی اقتصاد عشایری گفت: لازم است موتورهای اقتصادی کوچک مقیاس برای جامعه عشایری تعریف شود و با ظرفیت‌های موجود به توانمندسازی این جامعه بپردازیم‌. 

به گزارش ایرنا، مهدی دوستی عصرشنبه در نشست شورای عشایر استان اظهار کرد: لازم است مسائل حوزه عشایر با اولویت‌بندی در سه سطح مشخص شود و برای حل هر کدام از آن‌ها نیز متولیانی مشخص شود.

وی با بیان اینکه باید سازوکارها منطبق بر واقعیت باشد، گفت: در منابع و اعتبارات باتوجه به اینکه جامعه هدف، جامعه‌ای محدود است، حاضر به همکاری هستیم اما مسائل جامعه عشایری مبهم بوده و باید به درستی طرح و تبیین شوند.

استاندار هرمزگان تصریح کرد: لازم است لیست تمام تولیدات جامعه عشایری استان مشخص و سازوکاری ایجاد شود تا نیازها و پیش‌نیازها برای توسعه و بازاریابی محصولات رفع شود.

وی در پایان خاطرنشان‌کرد: عشایر منبع دیانت و غیرت هستند و به طور قطع برای حفظ و پاسداشت این منابع غنی باید به سراغ عشایر برویم.

فعالیت ۳۵۰۰ خانوار عشایر در هرمزگان
مدیر امور عشایری سازمان جهادکشاورزی هرمزگان نیز در ادامه این نشست گفت: ۳۵۰۰ خانوار عشایر با جمعیت ۱۵ هزار نفر در این استان مشغول فعالیت هستند.

ارسلان حیدری بیان کرد: جمعیت دام عشایر این استان نیز ۵۰۰ هزار را در چهار هزار هکتار زمین کشاورزی هستند و سالانه سه هزار تُن گوشت قرمز تولید می‌کنند.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha