۳ تیر ۱۴۰۲، ۱۹:۵۷
کد خبرنگار: 3118
کد خبر: 85150251
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نماینده مجلس: کم کاری های گذشته در حق زاینده باید جبران شود

اصفهان_ایرنا_ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: ۳۰ سال حکمرانی اشتباه از سوی مسوولان گذشته بر حوضه آبریز زاینده‌رود اتفاق افتاده تا به دولت سیزدهم رسیده و هم اینک این نگاه نادرست و سوء مدیریت ها باید اصلاح و حق واقعی مردم اصفهان ادا شود.

به گزارش ایرنا، مهدی طغیانی روز شنبه در نشست مشترک اصناف و کشاوزان با معاون وزیر نیرو اظهار کرد: مسوولان وزرات نیرو باید نسبت به سرزمینی که هزاران سال بر اساس طبیعت منطقه دارای جریان رودخانه و شغل کشاورزی با سند حق آبه بوده است و هم اینک پس از سال‌ها با مدیریت و کنترل نابجا از بالادست مورد دستبرد واقع شده است پاسخگو باشندو این مساله با شریعت، عقل، عرف و اخلاق اسلامی نیز در تضاد است.

طغیانی گفت: انتظار داریم دستگاه های متولی و وزارت نیرو در مقابل مطالبات حق آبه کشاورزان از شرکت‌های دانش‌بنیان برای رفع مشکل آب در حوضه آبریز زاینده‌رود استفاده کند زیرا ناپدید شدن هشت متر مکعب آب در ثانیه در عصر تکنولوژی و سکوت در قبال این اتفاق قابل پذیرش نیست.

وی اضافه کرد: فروش پساب فاضلاب به صنایع آب‌بر و نیز احداث شرکت‌های فولادی در دل کویر و ساخت مسکن انبوه و رواج مهاجر پذیری در مقابل رشد منفی جمعیت اصفهان بدون تخصیص آب مسائلی است که مسئولان و متولیان امر باید پاسخگو باشند.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی بیان داشت: برخی پروژه های آبی اصفهان همچنان بی‌نتیجه و برزمین مانده اند.

طغیانی در پایان از مسوولان ورزات نیرو درخواست شفافیت در طرح موضوع و موانع موجود در راستای تحقق جریان دائمی زاینده رود برای مردم اصفهان و کشاورزان شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha