آشنایی جوانان با کتاب‌های تاریخی کلید افزایش مطالعه جامعه‌ است

اراک - ایرنا - رئیس کل دادگستری استان مرکزی گفت: آشنایی جوانان و نوجوانان با کتاب‌های تاریخی و تلاش گذشتگان در کتابت علوم دینی و علمی کلید افزایش سطح مطالعه در جامعه‌ است.

به گزارش ایرنا، حجت الاسلام سید« عبدالمهدی موسوی» عصر شنبه در بازدید از اعضای شورای قضایی استان مرکزی از مخزن کتب نفیس کتابخانه استاد دهگان اراک افزود: نسل جوان و نوجوان جامعه با بازدید از کتاب‌های تاریخی و آشنایی با تلاش بزرگان دینی، علمی و هنری در کتابت دانسته‌ها و دانش آنان، نقش مهمی در افزایش سطح مطالعه در جامعه و به خصوص قشر جوان به همراه دارد.

وی ادامه داد: دادگستری استان مرکزی در زمینه حفاظت و حراست از ذخایر، نسخ خطی و قدیمی و میراث گرانبهای دینی و علمی بیش از پیش در کنار اداره کل کتابخانه‌های استان قرار دارد.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی خاطرنشان کرد: دادگستری این استان در گذشته کمک‌ها و حمایت‌هایی را از اداره کل کتابخانه‌های استان برای حفاظت و حراست از کتب خطی داشته و اکنون نیز بیش از گذشته در کنار اداره کل کتابخانه‌های استان برای حفاظت از این آثار گرانبها قرار داشته و نیاز است بقیه دستگاه‌های استان نیز حمایت و کمک‌های لازم را در این زمینه داشته‌باشند.

حجت الاسلام موسوی گفت: مخزن نفیس کتابخانه استاد دهگان استان مرکزی از نظر قدمت و تعداد کتب تاریخی رتبه دوم را در سطح کشور به خود اختصاص داده و امید است با بهره گیری از امکانات و تجهیزات به روز، از این آثار گرانبها برای استفاده نسل‌های آینده حفاظت و حراست کرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی نیز در این نشست گفت: مخزن کتب نفیس کتابخانه استاد دهگان اراک از نظر ارزش نسخه‌های خطی، قدمت و تعداد کتاب‌ها دومین منبع نسخ گرانبهای کشور به شمار می رود.

«علی گودرزی» افزود: ۲ هزار کتاب سنگی و سربی در مدت ۲ سال گذشته به مجموعه کتابخانه‌های استان مرکزی اهدا شده‌است.

وی ادامه داد: ۹۰ درصد کتاب‌های خطی این مجموعه به زبان عربی و ۱۰ درصد به زبان فارسی بوده و بیشتر کتاب‌های سربی این مجموعه به زبان فارسی است.

یک میلیون و ۸۴ هزار و ۹۳۶ جلد در قالب ۹۰۴ هزار و ۱۶۲ عنوان کتاب در کتابخانه‌های استان مرکزی وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha