فرماندار: تکمیل طرح‌های عمرانی شهرستان سامان در دستور کار قرار گیرد

شهرکرد - ایرنا - فرماندار سامان گفت: تکمیل و بهره‌برداری طرح‌های نیمه‌تمام عمرانی این شهرستان به‌ ویژه در بخش زاینده‌رود در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدتقی گنجعلی شنبه شب در بازدید از بازدید از تعدادی طرح‌های عمرانی بخش زاینده‌رود شهرستان سامان تاکید کرد: طرح‌های عمرانی نیمه‌تمام این بخش به‌ویژه در حوزه راه و شهرسازی، راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در دستور کار مسوولان مرتبط قرار گیرد و اعتبار لازم برای این امر اختصاص داده شود.

وی با اشاره به ورود گردشگران به بخش زاینده‌رود شهرستان سامان افزود: در همین راستا خدمات‌رسانی در حوزه اورژانس این بخش بایستی ارتقاء یابد.

گنجعلی تصریح کرد: یکی از مهم‌ترین جاده‌های شهرستان سامان محور ارتباطی قراقوش از پُل زمانخان تا بخش زاینده‌رود است که عملیات اجرایی تکمیل آن یک‌ماه قبل آغاز شد.

وی یادآور شد: زیرسازی و آسفالت جاده روستای سوادجان تا شهر هوره و روستای گرمدره تا قراقوش بخش زاینده‌رود تا ۲ ماه دیگر انجام می‌شود.

فرماندار سامان اظهار داشت: همچنین ۱۰۰ میلیارد ریال برای زیرسازی و آسفالت پنج کیلومتر ابتدایی جاده هوره این شهرستان به قلعه موسی‌خان اصفهان در نظر گرفته شده و امیدواریم تا ۲ ماه آینده تکمیل و بهره‌برداری شود.

گنجعلی تعیین پُل جایگزین برای پُل تاریخی هوره را ضروری دانست و گفت: اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری ۶ میلیارد ریال برای مرمت این پُل تاریخی اختصاص داده است.
مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ورودی شهر هوره از سمت بن نیاز به طرح جدید و ایمن‌سازی دارد.

فرماندار: تکمیل طرح‌های عمرانی شهرستان سامان در دستور کار قرار گیرد


حسینعلی مقصودی تاکید کرد: برای اجرای این طرح اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری طرحی از قبل تهیه کرده است که در اختیار اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قرار می‌دهد.

وی افزود: اعتبار مورد نیاز این طرح در نشستی با حضور سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری چهارمحال و بختیاری مشخص و اختصاص داده می‌شود.

مقصودی تصریح کرد: وضعیت استحکام پُل تاریخی هوره برای تردد از سوی اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری به‌صورت تخصصی بررسی می‌شود تا در صورت بروز آسیب جدی بر روی این پُل اعلام نظر و درخصوص تردد کامیون‌ها از روی آن تصمیم‌گیری شود.

وی یادآور شد: اداره‌کل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری برای مطالعه و جانمایی محل جدید پُل جایگزین هوره اقدام می‌کند.

مدیرکل راه و شهرسازی چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: برای جاده سامان به‌سمت قراقوش دو سه نقطه خاکی وجود دارد و اکنون تردد با مشکل همراه است.

وی گفت: به‌همین منظور قرار شد اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای چهارمحال و بختیاری زیرسازی این طرح را به پایان برساند و عملیات خاک‌برداری، خاک‌ریزی و ایمن‌سازی پُل‌ها و لوله‌ها را انجام دهد و اداره‌کل راه و شهرسازی استان نسبت به اجرای اساس و آسفالت این مسیر اقدام کند.

مقصودی تاکید کرد: برای نهضت ملی مسکن هوره قرار شد روند تحویل زمین از منابع‌طبیعی و آبخیزداری چهارمحال و بختیاری، الحاق به محدوده، تفکیک و ثبت‌نام متقاضیان تسریع شود.

وی افزود: نقاط حادثه‌خیز بخش زاینده‌رود در نشست استانی بررسی و اقدام لازم برای رفع این نقاط انجام می‌شود.
مقصودی به اهمیت تکمیل جاده قلعه موسی‌خان برای استان‌های چهارمحال و بختیاری و اصفهان اشاره و تصریح کرد: برای این جاده قلعه موسی‌خان خیران نیک‌اندیش کمک‌هایی کرده‌اند و اکنون در مرحله قرارداد آسفالت است.

رییس اورژانس و مدیر حوادث دانشگاه علوم‌پزشکی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: پایگاه اورژانس روستای گرمدره بهش زاینده‌رود شهرستان سامان از سوی خیر نیک‌اندیش ساخته و در سال گذشته ۴۸۳ ماموریت برای مردم منطقه انجام شده است.

فرماندار: تکمیل طرح‌های عمرانی شهرستان سامان در دستور کار قرار گیرد


محمود شمسی‌پور تاکید کرد: همجواری بخش زاینده‌رود و پایگاه اورژانس روستای گرمدره به استان اصفهان و ورود گردشگران فراوان به این منطقه در طول سال نیاز این پایگاه اورژانس به آمبولانس‌های جدید را ضروری کرده است.
وی افزود: در صورت تخصیص آمبولانس‌های جدید به چهارمحال و بختیاری، آمبولانس گرمدره بخش زاینده‌رود مجهز می‌شود.
شمسی‌پور به احداث بزرگراه تیران به سامان اشاره و تصریح کرد: با توجه به افزایش تردد جاده‌ای این مسیر در آینده، یک پایگاه جدید در این مسیر ساخته خواهد شد.

به گزارش ایرنا، سامان در ۱۶ کیلومتری مرکز چهارمحال و بختیاری واقع شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha