۳ تیر ۱۴۰۲، ۲۲:۴۸
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85150349
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یمن: رژیم صهیونیستی تنها با زور دست از تجاوزات خود برمی‌دارد

تهران- ایرنا- وزارت خارجه دولت نجات ملی یمن شنبه شب در بیانیه‌ای در واکنش به اقدام شهرک نشینان صهیونیست در سوزاندن نسخه‌هایی از قرآن کریم، تاکید کرده است که رژیم صهیونیستی تنها با زور دست از تجاوزات خود بر می‌دارد.

به گزارش ایرنا از المسیره، وزارت خارجه یمن در بیانیه ای این اقدام جنایتکارانه را تحریک آشکار احساسات بیش از یک ونیم میلیارد مسلمان در سراسر جهان و در چارچوب تلاش‌های دشمن صهیونیستی برای برهم زدن اوضاع در سرزمین‌های اشغالی فلسطین دانست.

وزارت خارجه یمن تاکید کرده که دشمن صهیونیستی جز با پاسخی قاطع و معادله پاسخ زور با زور، دست از تجاوزات خود برنمی‌دارد و گفته که دشمن صهیونیستی و طرف‌های بین‌المللی که تجاوزات این رژیم را کاملاً نادیده گرفتند، مسئول تهدید صلح و امنیت بین المللی هستند.

صنعاء مجدداً از رژیم‌های عربی که با دشمن صهیونیستی سازش کردند، درخواست کرده است به خواسته‌های مردم خود برای بازگشت به راه درست پاسخ دهند.

وزارت خارجه یمن بار دیگر از مجمع عمومی سازمان ملل متحد خواسته است تا کنوانسیون بین المللی برای جرم انگاری توهین به باورها و نمادهای مذهبی را تصویب کند.

در این بیانیه از شورای امنیت خواسته شده است که مسئولیت خود را در تصویب قطعنامه جرم انگاری توهین به مذاهب و شخصیت‌های دینی و محاکمه مرتکبان نفرت پراکنی دینی و مذهبی انجام دهد، زیرا این یک تهدید صریح برای صلح و امنیت بین المللی است.

وزارت خارجه یمن در پایان از شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد خواست تا قطعنامه‌ای الزام آور صادر کند که تمامی اشکال نفرت پراکنی و افراط گرایی را جرم انگاری کند و از عاملان آن خواستار پاسخگویی شود.

صدها شهرک‌نشین صهیونیست چهارشنبه گذشته با استفاده از گلوله‌های جنگی به روستای «ترمسعیا» در کرانه باختری حمله کردند؛ حمله‌ای که منجر به کشته شدن یک شهروند و زخمی شدن چند تن دیگر و آتش سوزی ده‌ها خانه و خودرو شد.

ویدئوهای منتشر شده نشان می‌دهد که شهرک‌نشینان صهیونیست به مسجدی در شهر ترمسیعا حمله و با وارد کردن سگ‌های خود به این مکان مقدس، حرمت‌شکنی می‌کنند و سپس شیشه‌های آن را می‌شکنند و قرآن‌های داخل مسجد را پاره می‌کنند.

همچنین تعدادی از شهرک نشینان صهیونیست در جریان یورش به روستای «عوریف» در نابلس در شمال کرانه باختری اشغالی، یک مدرسه را به آتش کشیدند و قرآن‌های موجود در آن را پاره کردند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha