۴ تیر ۱۴۰۲، ۰:۳۰
کد خبرنگار: 2447
کد خبر: 85150370
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

گفت وگوی وزیر خارجه اردن با دستیار بلینکن درباره فلسطین

تهران- ایرنا- منابع خبری شنبه شب گزارش دادند، وزیر خارجه اردن با دستیار آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک درباره تحولات منطقه و فلسطین در امان دیدار و گفت وگو کرده است.

به گزارش ایرنا از تارنمای عمون اردن، ایمن الصفدی وزیر خارجه اردن با باربارا لیف دستیار وزیر خارجه آمریکا در امور خاور نزدیک در امان دیدار کرد.

الصفدی و لیف بر عمق مشارکت راهبردی اردن و آمریکا و اهمیت آنها در تلاش برای دستیابی به امنیت و ثبات در منطقه تاکید کردند.

وزیر خارجه اردن از حمایت آمریکا از اردن برای کمک به مقابله با چالش‌های اقتصادی و پیامدهای بحران‌های منطقه‌ای بر آن قدردانی کرد. لیف نیز بر اهمیت نقش اصلی اردن در تلاش برای حل بحران‌های منطقه‌ای تاکید کرد.

الصفدی و لیف همچنین در مورد تعدادی از مسائل منطقه‌ای گفت وگو کردند که مهمترین آنها مساله فلسطین، تلاش برای حل بحران سوریه و موضوع آوارگان سوری است.

وزیر خارجه اردن در این دیدار بر اهمیت نقش آمریکا در تلاش برای توقف وخامت خطرناک اوضاع در اراضی اشغالی فلسطین و رسیدن به آرامش به عنوان گامی در جهت یافتن چشم انداز سیاسی واقعی برای حل مناقشه بر اساس راه حل دوکشوری مطابق با قطعنامه‌های بین المللی تاکید کرد.

الصفدی همچنین بر لزوم توقف تمامی اقدامات غیرقانونی که راه حل دو کشوری را برای مساله فلسطین تضعیف می‌کند و نیز بر لزوم اجرای تعهدات نشست عقبه و شرم الشیخ تاکید کرد.

وزیر خارجه اردن در ادامه بر اهمیت فعال کردن تلاش‌ها برای دستیابی به راه حل سیاسی برای بحران سوریه تاکید کرد و به تلاش کشورهای عربی که پس از نشست جده و عمان برای کمک به دستیابی به این راه حل بر اساس روش گام به گام و در راستای قطعنامه ۲۲۵۴ سازمان ملل متحد آغاز شد، اشاره کرد.

الصفدی همچنین بر تشدید تلاش‌ها برای ایجاد شرایط لازم برای بازگشت داوطلبانه و امن آوارگان سوری به کشورشان تاکید کرد و نسبت به پیامدهای کاهش حمایت‌های بین‌المللی از آنها، کشورهای میزبان و سازمان‌های وابسته به سازمان ملل متحد هشدار داد.

وی تاکید کرد که تامین یک زندگی مناسب برای پناهندگان یک مسئولیت مشترک بین المللی است و نه تنها مسئولیت کشورهای میزبان که آینده پناهندگان در کشورشان مستلزم سرمایه گذاری در زیرساخت‌های لازم برای بازگشت آنها است.

الصفدی و لیف همچنین در این دیدار بر ادامه همکاری، هماهنگی و کار مشترک برای تقویت دوستی مستحکم بین اردن و آمریکا و تلاش برای حل بحران‌های منطقه تاکید کردند.

وزارت خارجه اردن پیش تر خواستار توقف فوری حملات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان شده و حملات جنایتکارانه شهرک‌نشینان اشغالگر صهیونیست به شماری از روستاها و شهرهای فلسطینی در کرانه باختری را به شدت محکوم کرده بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha