وزارت خارجه فلسطین: مسئولیت تروریسم شهرک‌نشینان برعهده نتانیاهو است

تهران- ایرنا- وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین شنبه شب در بیانیه‌ای اعلام کرد، بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی مسئول تروریسم شهرک‌نشینان است.

به گزارش ایرنا از خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا)، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین تأکید کرد که مسئولیت کامل تروریسم شهرک نشینان بر عهده بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی است.

در بیانیه وزارت خارجه فلسطین آمده است: نتانیاهو همچنین مسئول تحریک «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی است.

در این بیانیه آمده است: کابینه افراطی نتانیاهو سیاست تشدید تنش و جنایات را در پیش می‌گیرد و بازتابی از کارزار تحریک به قتل توسط نژادپرستانی مانند بن گویر است.

رام الله افزوده است: ائتلاف حاکم در (رژیم) اسرائیل هرگونه تلاش از سوی کشورها یا منطقه‌ای برای حل مناقشه فلسطین را تضعیف می‌کند و به سمت تحمیل منطق اشغال نظامی سوق می‌دهد.

وزارت امور خارجه فلسطین با بیان اینکه جامعه جهانی در برخورد با تصمیمات بین المللی و توافقات امضا شده تحت نظارت بین المللی از سیاست استانداردهای دوگانه استفاده می‌کند، افزوده است: باید تحریم‌های بازدارنده علیه اشغالگران اعمال و قطعنامه‌های سازمان ملل متحد در مورد مساله فلسطین اجرا شود.

بن گویر به تازگی در اظهاراتی از ساکنان شهرک صهیونیستی «اویتار» واقع در جنوب نابلس خواست که وجود خود در آن منطقه را حفظ کنند و تاکید کرد که در آن منطقه باید یک شهرک صهیونیستی دائمی تاسیس شود.

وی روز جمعه به همراه «یوسی دغان» رئیس شورای شهرک سازی صهیونیستی و تعدادی از رهبران صهیونیست دیگر از آن منطقه بازدید کرد.

بن گویر در جریان این بازدید گفت: موضع من شفاف و روشن است؛ من حمایت‌های کاملی از شما خواهم کرد اما از شما می‌خواهم که بیشتر از یک شهرک صهیونیستی در اینجا بسازید.

شهرک نشینان صهیونیست به تازگی به شهرک «ترمسعیا» در رام الله حمله کردند و اهالی این شهرک با آنها که تلاش داشتند خانه فلسطینیان را به آتش بکشند، مقابله کردند.

صهیونیست‌ها همچنین به محله سلوان واقع در جنوب مسجدالاقصی حمله کردند و با فلسطینیان درگیر شدند که منجر به زخمی شدن شماری از فلسطینیان شد.

صهیونیست‌ها طی روزهای گذشته نیز به مناطق مختلف کرانه باختری حمله و با فلسطینیان درگیر شدند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha