ایمن‌سازی جاده های مازندران و حفظ جان هموطنان در اولویت است

ساری - ایرنا - سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران با اشاره به پرتردد بودن محورهای مواصلاتی و نیز بروز تصادفات جاده ای در استان گفت:‌ ایمن‌سازی جاده ها و حفظ جان هموطنان جزو مهم‌ترین اولویت های در نظر گرفته شده در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، ‌ احمد توکلی روز یکشنبه در بازدید از پلیس راه بایجان واقع در محور هراز اظهار داشت:‌ از سال ۱۳۹۹ مانتیورینگ پاسگاههای پلیس در محورهای مواصلاتی مازندران مطرح شد تا از این طریق نیروهای پلیس راهداری از طریق دوربین های ثبت سرعت و ثبت تخلفات رانندگی وضعیت ایمنی راههای استان را کنترل کنند.

وی ادامه داد :‌ وجود این تجهیزات می تواند در استقرار ایمنی جاده های مازندران از نظر کاهش تخلفات رانندگی و نیز کاهش تلفات جاده تاثیرگذار باشد و این تجهیزات به نوعی جایگزین گشت های فیزیکی پلیس خواهند بود و پلیس از طریق مانیتورینگ ها وضعیت را زیر نظر دارد.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مازندران گفت :‌در تلاشیم تا با اخذ اعتبارات راهداری کشور، ‌تمامی پاسگاههای پلیس راه به سیستم مانتیورینگ مجهز کنیم تا از این طریق به بررسی وضعیت راهها و پایش تخلفات کمک شود.

ایمن‌سازی جاده های مازندران و حفظ جان هموطنان در اولویت است

وی اظهار داشت : با توجه به بروز تصادفات رانندگی منجر به فوت در جاده های مازندران گلایه مندی هایی در سطح کشور در این خصوص وجود دارد که تجهیزات می تواند به پلیس راه در شناسایی رانندگام متخلف و حادثه ساز در جاده های استان کمک کند.

توکلی به وضعیت تصادفات جاده ای در کشور که از رقم ۱۷ هزار به ۲۰ هزار نفر در سال گذشته افزایش یافته است، ‌ گفت : سهم مازندران نیز در این بخش افزایشی بوده است.

وی ادامه داد :‌ از تمامی ابزارها برای ایمنی جاده های مازندران بکار خواهیم بست تا ایمنی مورد نظر فراهم شود.

رییس سازمان بهزیستی کشور پیشتر درباره نقش تصادفات رانندگی در افزایش تعداد معلولان جامعه اشاره کرد و گفت : با وقوع تصادفات جرحی در کشور سالانه ۶۰ هزار مصدومان این حوادث دچار نقص عضو و معلولیت می‌شوند و بدین طریق به جامعه معلولان زیر پوشش این نهاد اضافه می شوند.

علی محمد قادری افزود : سالانه ۳۰۰ هزار تصادف جرحی رخ می دهد که از جمعیت معلولان ناشی از این تصادفات حدود چهار هزار نفر معلول ضایعه نخاعی و بستر گرا هستند.

برابر آمار، سالانه بیش از ۵۰۰ میلیون دستگاه خودرو در محورهای مازندران تردد دارند که ۱۱ درصد از این ترددها در محورهای اصلی و بقیه درون شهری است.

مازندران ۱۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه اصلی و فرعی دارد که حدود سه هزار کیلومتر از آن جاده اصلی و بقیه راه فرعی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha