۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۵
کد خبرنگار: 1287
کد خبر: 85150529
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ۷۲ زندانی در چهارمحال و بختیاری آزاد شدند

شهرکرد- ایرنا- رییس کل دادگستری و رییس شورای قضایی چهارمحال و بختیاری گفت: به مناسبت هفته قوه قضاییه ۷۲ زندانی جرایم مالی و غیر عمد از زندان‌های استان آزاد و به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا به نقل از روابط عمومی دادگستری استان، محمد رزم در آیین آزادی زندانیان با گرامیداشت هفته قوه قضاییه و گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب به ویژه شهید مظلوم آیت الله دکتر بهشتی افزود: بر اساس اجرای سند تحول قوه قضاییه، طرح پایش زندانیان با استفاده از اعمال مجازات‌های جایگزین حبس، رسیدگی به مشکلات زندانیان و فراهم آوردن زمینه استفاده مددجویان زندانی از تاسیسات ارفاقی در دستورکار دستگاه قضایی استان قرار دارد.

وی اظهار داشت: در این راستا زندانیانی که مراحل اصلاح خود را گذرانده و استحقاق برخورداری از شرایط عفو و تخفیف مجازات را دارند، از زندان آزاد می‌شوند.

رییس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری در بخشی از سخنان خود با بیان اینکه وجود زندان در جامعه به دلیل آثار تربیتی آن امری اجتناب ناپذیر است،گفت: در جوامع مختلف زندان به عنوان ابزاری برای حفظ نظم و سلامت جامعه به کار گرفته می‌شود و در این میان افرادی که با بی‌توجهی به قانون، موجبات برهم زدن نظم و انضباط اجتماعی را فراهم می‌آورند برای اصلاح و بازپروری به زندان فرستاده می‌شوند.

رزم افزود: به دلیل آنکه در برخی موارد، حضور فرد در زندان آسیب‌هایی را متوجه او و خانواده‌اش می‌کند، قانونگذار تسهیلاتی را ایجاد کرده تا زندانیان مستحق، بتوانند با استفاده از آن به زندگی عادی خود باز گردند.

رییس شورای قضایی چهارمحال و بختیاری در پایان به زندانیان مشمول آزادی توصیه کرد، پس از آزادی از زندان و حضور در اجتماع، مراقبت کنند تا مجدد در مسیر ارتکاب جرم قرار نگیرند و با شروع دوباره یک زندگی شرافتمندانه برای خانواده و جامعه مفید و سازنده باشند.

به گزارش ایرنا، هم‌اکنون سه زندان در شهرکرد، بروجن و لردگان فعال است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha