دانشگاه سمنان جزو ۵۰ مرکز علمی برتر کشور در رتبه‌بندی جهانی تایمز قرار گرفت

سمنان- ایرنا- معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان گفت: نام این دانشگاه در فهرست رتبه‌بندی «موسسه آموزش عالی تایمز۲۰۲۳» در بین دانشگاه‌های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و همچنین وزارت بهداشت و درمان، جزو ۵۰ دانشگاه برتر قرار گرفت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدحسین احسانی روز یکشنبه به رسانه ها افزود: دانشگاه سمنان بر اساس رتبه‌بندی ۲۰۲۳ «موسسه آموزش عالی تایمز» در بین موسسه‌های برتر آسیایی برای چندمین سال پیاپی دارای جایگاه شد.

وی گفت : در ویرایش ۲۰۲۳ نظام رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی «موسسۀ آموزش عالی تایمز» در مجموع نام ۹۲۸ موسسه از ۳۶ کشور آسیایی و ۶۵ موسسه‌ ایرانی در فهرست پایانی صاحب رتبه شدند.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان افزود :بر این اساس دانشگاه سمنان در ویرایش ۲۰۲۳ رتبه ۵۰۰ - ۴۰۱ آسیایی را به خود اختصاص داد .

وی با اشاره به افزایش موسسه‌های ایرانی در ویرایش ۲۰۲۳ این نظام رتبه بندی، اظهار داشت: با توجه به افزایش موسسه های ایرانی این رتبه بندی، دانشگاه سمنان توانست در بین دانشگاه های وزارتخانه‌های علوم و بهداشت ودرمان رتبه ملی ۵۰ را به دست آورد .

احسانی ادامه داد: رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی «موسسۀ آموزش عالی تایمز»، موسسه‌های پیشرو آسیا را در پنج زمینه آموزش، پژوهش، استنادها، درآمدهای صنعتی و چشم‌انداز جهانی بر پایه ۱۳ سنجه کمی ارزیابی می‌کند که دانشگاه سمنان در زمینه های آموزش با ۲۱.۵ امتیاز، پژوهش ۱۳.۸ امتیاز، استنادها ۴۰.۷ امتیاز، درآمدهای صنعتی ۳۷.۴ امتیاز و چشم اندار جهانی امتیاز ۱۹.۶ را کسب کرد.

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: بر اساس رتبه بندی ۲۰۲۳ تایمز که پیش از این اعلام شد، دانشگاه سمنان توانسته بود جایگاه جهانی ۱۵۰۰ - ۱۲۰۱ را ثبت کند.

پایگاه رتبه‌بندی تایمز یکی از معتبرترین نظام‌های رتبه‌بندی در سطح بین‌المللی است که در ۲۰۱۳ میلادی برای نخستین بار رتبه‌بندی دانشگاه‌های آسیایی را در کنار سایر رتبه‌بندی‌های بین‌المللی خود انجام داد.

دانشگاه سمنان با نیم‌قرن فعالیت، یک استاد در بین دانشمندان یک‌دهم درصد پراستناد جهان، فروش داخلی دستاوردهای پژوهشی به میزان ۱۴۰ هزار میلیارد تومان فروش داخلی و ۱۷۰ هزار دلار صادرات، ۸۵۰ عضو هیات علمی ثابت و حق‌التدریسی، ۱۴ هزار دانشجو و ۲۰۰ دانشجوی خارجی در ۵۷ رشته در دوره کارشناسی، ۱۲۲ رشته در دوره کارشناسی ارشد و ۶۳ رشته در دوره دکتری دارد.

پژوهشگران دانشگاه سمنان تاکنون ۲۵۳ اختراع ثبت کرده‌اند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha