۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85150633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نقض حق زندگی یک ملت؛ روایت ۱۷ سال محاصره 

۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۲۷
کد خبر: 85150633
نقض حق زندگی یک ملت؛ روایت ۱۷ سال محاصره 

تهران - ایرنا- امروز ۲۵ ژوئن مصادف با آغاز محاصره ظالمانه رژیم صهیونیستی علیه نوار غزه در سایه سکوت نهادهای بین المللی است که از ۱۷ سال پیش تاکنون ابتدایی ترین حقوق مردم این منطقه یعنی حق زندگی، دریافت خدمات درمانی، تردد، و آموزش را نقض کرده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، در تاریخ ۲۵ ژوئن ۲۰۰۶ و بعد از اینکه نیروهای اشغالگر صهیونیستی تحریم و محاصره علیه ۲میلیون و سیصد هزار فلسطینی را تشدید کردند، نوار غزه وارد مرحله جدیدی از درگیری با رژیم صهیونیستی شد.

امجد الشوا، رئیس شبکه سازمان های داخلی در نوار غزه در این باره به سایت العربی الجدید می گوید که محاصره فلسطینی ها توسط رژیم صهیونیستی قبل از ۲۵ژوئن ۲۰۰۶ آغاز شد اما بعد از این تاریخ، اقدامات گسترده ای علیه شهروندان فلسطینی اتخاذ و محاصره شدیدتر شد.

نقض حق زندگی یک ملت؛ روایت ۱۷ سال محاصره 

براساس گزارش های سازمان ملل، سطح بیکاری در نوار غزه بسیار بالاست و آمارها نشان می دهد که در سال ۲۰۲۲ میلادی سطح بیکاری در این منطقه به ۴۶.۶ درصد رسید.

آمارها نشان می دهد که در همان سال سطح بیکاری میان جوانان ۱۵تا ۲۹ سال به ۶۲.۵ درصد رسیده است.

رئیس سازمان های محلی نوار غزه می گوید که در کنار محاصره، نابودی برنامه ریزی شدهِ زیرساخت های نوار غزه طی تجاوزگری های متعدد رژیم صهیونیستی به این منطقه بر اوضاع اقتصادی آن تاثیر منفی گذاشته و بسیاری از بخش های صنعتی آسیب دیده اند.

از سوی دیگر، انس جرجاوی مدیر عملیات در دیده بان حقوق بشر اروپا- مدیترانه می گوید که محاصره نوار غزه توسط رژیم صهیونیستی منجر به بحران های زیادی شده است.

وی گفت که این مساله منجر به بحران در زیرساخت ها، انرژی، برق و همچنین بخش بهداشت شده و رژیم صهیونیستی اجازه نمی دهد که خدمات درمانی در داخل نوار غزه و خارج آن انجام شود.

نقض حق زندگی یک ملت؛ روایت ۱۷ سال محاصره 

جرجاوی تاکید کرد که کابینه های مختلف رژیم صهیونیستی تحریم و محاصره نوار غزه را به امور سیاسی، امنیتی و نظامی ربط می دهد؛ این درحالی است که جامعه بین المللی تعامل خاصی با این رژیم می کند و در بسیاری از مواقع، رویکرد رژیم صهیونیستی را در پیش می گیرد.

وی به سایت العربی الجدید گفت که جامعه بین المللی اقداماتی در راستای پایان دادن به تحریم های نوار غزه اتخاذ نمی کند و اخیرا حمایت های بشردوستانه از آن نیز به طور واضح کاهش یافته است.

نقض حق زندگی یک ملت؛ روایت ۱۷ سال محاصره 

جرجاوی خاطر نشان کرد که رژیم صهیونیستی عامدانه سیاست «نه مرگ ‌و نه زندگی» در نوار غزه را در پیش گرفته و از این طریق ساده ترین حقوق مردم فلسطین از جمله حق زندگی، دریافت خدمات درمانی، حمل و نقل و جا به جایی و آموزش نقض می شود.

پیش تر رسانه‌ها گزارش کرده بودند، رژیم صهیونیستی کودکان و افراد مبتلا به بیماری‌های صعب العلاج در نوار غزه را از ادامه درمان در خارج از آن محروم نگه داشته و در نتیجه آن، بیماران این منطقه محاصره شده توسط صهیونیست‌ها با جان باختن تدریجی مواجه هستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha