۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۳۲
کد خبرنگار: 957
کد خبر: 85150678
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار کردستان: دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای مبارزه با مواد مخدر کمک کنند

سنندج- ایرنا- استاندار کردستان گفت: دستگاه‌های دانشگاهی و مراکز علمی و تحقیقاتی با انجام کارهای پژوهشی، وارد میدان مقابله با مواد مخدر و اعتیاد شوند.

به گزارش ایرنا، اسماعیل زارعی‌کوشا روز یکشنبه در همایش بزرگداشت سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر و تجلیل از فعالان اجتماعی در سنندج اظهار کرد: دانشگاه‌ها با انجام پژوهش و بررسی مدل های موفق در دنیا و ارائه راهبردها و راهکارهای مردمی کردن مبارزه با مواد مخدر، به دستگاه‌های متولی کمک کنند.

وی بر لزوم فعالیت جدی‌تر سمن‌ها برای مقابله با مواد مخدر تاکید کرد و افزود: "یاریگری" شعار امسال هفته مقابله با مواد مخدر بوده و مصداق اصلی آن، تعامل و همگرایی همه دستگاه‌ها و مردم است.

استاندار کردستان، صرف جمع‌آوری معتادان متجاهر و نگهداری آنان را در کمپ‌های ترک اعتیاد ناکافی دانست و ادامه داد: هدف اصلی ما، بهبودی معتادان و بازگشت به چرخه زندگی سالم بوده که نیازمند ایجاد زنجیره های بعدی، از جمله حرفه‌آموزی و ایجاد شغل در کنار ترک اعتیاد است.

زارعی‌کوشا یادآور شد: کردستان با وجود اینکه در مجاورت مرز قرار دارد اما به نسبت سایر استان‌ها شرایط بهتری دارد اما باز هم نیاز به کار جدی داریم و برای این هدف مهم، باید مردم حساس باشند و نقش آفرینی کنند.

وی اضافه کرد: کسی منکر نقش بیکاری در اعتیاد نیست اما همه مسائل به بیکاری برنمی‌گردد؛ پس باید قبح این آسیب در جامعه و به ویژه بین جوانان، نهادینه شود.

لزوم تقویت حس مسوولیت‌پذیری برای مقابله با مواد مخدر

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان هم در این نشست گفت: در استان پیشگیری از آسیب اعتیاد در اولویت است و امیدواریم کردستانی پاک داشته باشیم.

سردار علی آزادی با بیان اینکه در حال حاضر کردستان با همراهی مردم، وضع نسبتا بهتریدر مقایسه با دیگر استان‌های کشور در زمینه اعتیاد دارد، ادامه داد: بستر بسیاری از ناهنجاری‌ها اعتیاد است که سرمایه‌های اجتماعی، انسانی و مادی را از بین می‌برد.

وی تاکید کرد: تقویت حس مسوولیت پذیری، ایجاد مسوولیت اجتماعی، اجتماعی کردن امر مبارزه با مخدر و بهره‌گیری از دانشگاهیان، نخبگان و روحانیون، ضروری است‌.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر کردستان گفت: سال گذشته کمپ ماده ۱۶ در استان راه‌اندازی شد که اکنون ۲۵۰ نفر در آن نگهداری می‌شود و امکان افزایش ظرفیت آن تا ۴۰۰ نفر نیز وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha