۱۱ مرداد ۱۴۰۲، ۹:۰۴
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85150702
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۹۳۸ نفر در خراسان شمالی مقرری بیمه بیکاری دریافت کردند

بجنورد-ایرنا- معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی گفت: ۹۳۸ نفر در این استان در چهار ماهه نخست سالجاری از مزایای بیمه بیکاری بهره‌مند شدند و مقرری برای آنان جاری شد.

قربان نباتیان روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: کارگران برای ثبت نام و درخواست استفاده از بیمه بیکاری باید به سامانه https://bimehbikari.mcls.gov.ir/ مراجعه کنند و در صورت تایید تقاضا، لیست افراد مشمول دریافت مقرری بیمه بیکاری به تامین اجتماعی ارسال می شود.

وی ادامه داد: بهار امسال هزار و ۵۸۹ مورد بازرسی از واحدهای کارگری انجام شد و در آن بر حسن اجرای قانون کار نظارت می شود.

معاون روابط کار اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان شمالی اظهار کرد: در این مدت، برای برخی واحدهای کارگری که دچار نقص و ایراد بودند، ابلاغیه صادر شده است.

وی با بیان اینکه امروزه بحث پیشگیری از حوادث و پیروی از آئین‌نامه‌های قانونی یک هدف نهایی در بازرسی کار به شمار می رود، ادامه داد: این مقوله در کاهش هزینه‌های اضافی ناشی از حوادث مؤثر است و از سویی به دلیل منافع بلندمدت اقتصادی و اجتماعی از جمله حفظ نیروی کار، قدرت تولید و کیفیت، باعث ایجاد انگیزه در کارفرمایان و ایجاد امنیت شغلی می شود.

نباتیان بیان کرد: بیشتر حوادث ناشی از کار به علت رفتارهای غیر ایمن و خطاهای انسانی است و آموزش کارگران و کارفرمایان در زمینه ایمنی و بهداشت کار اساسی‌ترین راه جلوگیری از خطر محسوب می شود.

خراسان شمالی ۲۶ هزار واحد صنفی دارای پروانه کسب دارد که در قالب هفت اتاق اصناف و ۱۳۶ اتحادیه فعالیت می کنند.

با توجه به شاخص میانگین ایجاد اشتغال هر واحد صنفی برای ۲.۵ نفر، می توان گفت اصناف خراسان شمالی برای ۶۵ هزار نفر اشتغال ایجاد کرده اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha