۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۳:۵۹
کد خبرنگار: 2205
کد خبر: 85150836
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پروندهٔ خبری

رفع کم‌آبی روستای اسفندیار طبس در دستور کار است

بیرجند - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: مهمترین راهکار برای رفع مشکل کم‌آبی روستای اسفندیار طبس، حفر چاه جدید و افزایش ظرفیت منابع فعلی است تا کسری آب روستا جبران شود.

مهدی دوستی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: طی یک سال گذشته برای تامین آب روستاهای دهستان کویر خط انتقالی را از سمت دیهوک به سمت این دهستان اجرا کردیم و در مدار بهره‌برداری قرار گرفته است.

وی گفت: با توجه به کاهش آبدهی چاه‌های قدیم تامین کننده دهستان کویر (زنوغان)، نیاز است مردم بیشترین همراهی را در مدیریت و صرفه‌جویی آب داشته‌ باشند تا نسبت به جایگزینی ظرفیت کسری آب روستا اقدام کنیم.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی بیان کرد: در روستای اسفندیار باید نسبت به افزایش ظرفیت منابع آبی اقدام کنیم تا کسری آب جبران شود و بیشترین مشکل کم‌آبی در این روستا در فصل گرم سال است.

وی گفت: بیشتر از سرانه استاندارد، آب این روستا را از طریق تانکرهای آبرسانی و از محل آب چاه‌های منطقه تامین می‌کنیم.

دوستی افزود: همچنین قرار شده شرکت آب منطقه‌ای خراسان جنوبی در دشت‌های منطقه مطالعاتی داشته باشد که بتوانیم آب مورد نیاز بلندمدت دهستان کویر را از منابع آب زیرزمینی تامین کنیم.

وی اظهار داشت: در حال حاضر برای اینکه روستاییان در تامین آب مشکلی نداشته باشند علاوه بر تامین آب روستا از چاه، سه تانکر در منطقه مستقر داریم و کار آبرسانی سیار به صورت شبانه‌روزی انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: در سفر استاندار خراسان جنوبی به بخش دیهوک هم یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای پهنه‌بندی و اصلاح شبکه روستای اسفندیار اختصاص یافته که با این اقدام توزیع آب در روستا عادلانه‌تر خواهد شد.

به گزارش ایرنا جمعی از مردم روستای اسفندیار بخش دیهوک شهرستان طبس روز گذشته (شنبه) به دلیل کم‌آبی به فرمانداری ویژه طبس مراجعه کردند و خواستار پیگیری این موضوع شدند.

این در شرایطی است که توده هوای گرم از هفته گذشته تاکنون در خراسان جنوبی ماندگار شده و بیشینه دمای هوا در مناطقی مثل طبس و نهبندان به ۴۹ درجه رسیده است.

خراسان جنوبی ۱۱ شهرستان دارد و مرکز شهرستان طبس در ۲۷۰ کیلومتری غرب بیرجند است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha