۵ تیر ۱۴۰۲، ۸:۳۵
کد خبرنگار: 2237
کد خبر: 85150939
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ترانزیت ریلی کالا از پایانه آستارا به کشور آذربایجان ۲۶۴ درصد افزایش یافت

رشت - ایرنا - مدیرکل راه‌آهن شمال۲ گفت: طی سه ماه گذشته ۶۹ هزار و ۸۵۶ تن کالا از پایانه ریلی آستارا به جمهوری آذربایجان در قالب ترانزیت ترکیبی جابه‌جا شده است که نسبت به ۱۹ هزار و ۲۱۴ تن مدت مشابه سال قبل رشد ۲۶۴ درصدی دارد.

غلامحسین ولدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا، کالاهای ترانزیت شده از مسیر ریلی آستارا را شامل چوب و الوار و غلات عنوان کرد.

وی اظهار کرد: همچنین در این‌مدت از این مسیر ۵۷ هزار و ۱۱۵ تن کالا صادر شده که این میزان نسبت به ۵۵ هزار و ٩۵٨ تن پارسال ٢ درصد رشد داشته است.

ولدی با اشاره به واردات کالا هم گفت: ۵۵ هزار و ۲۹۸ تن کالا از این مسیر وارد کشور شده که نسبت به ۲۵ هزار و ۶۵ تن سال‌قبل دراین زمان ۱۲۱ درصد رشد دارد.

وی‌بیان کرد: مواد شیمیایی و کاشی عمده کالاهای صادراتی و الوار و چوب و غلات بیشترین محصولات وارداتی از طریق این پایانه ریلی به استان بوده است.

شهرستان مرزی بندر آستارا در غرب استان گیلان حاشیه خزر واقع شده است و با جمهوری آذربایجان سه مرز زمینی، دریایی و ریلی دارد.

راه آهن آستارا - آستارا فروردین ماه سال ۹۷ با حضور روسای جمهوری اسلامی ایران و آذربایجان به بهره برداری رسید و روزانه قطارهای باری روسیه و جمهوری آذربایجان، کالاهای خود را در بارانداز آستارای ایران تخلیه می کنند و بار به وسیله کامیون‌ها به صورت حمل‌ونقل ترکیبی به نقاط دیگر کشور منتقل می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha