اشتغال حلقه مفقوده تکمیل چرخه درمان معتادان در استان کرمانشاه است

کرمانشاه- ایرنا- دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه، حلقه مفقوده تکمیل چرخ درمان ترک اعتیاد معتادان استان را اشتغال بهبود یافتگان دانست و از مسئولان خواست هرچه سریعتر برای راه‌اندازی کارگاه مهارت‌آموزی و توانمندسازی بهبود یافتگان اعتیاد در کنگاور که از چند سال گذشته در دست ساخت است، اقدام کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ کیوان گل آوری روز یکشنبه در همایش تجلیل از فعالان، خانواده شهدا و ایثارگر حوزه مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه که با حضور مسئولان در مجتمع فرهنگی هنری شهید یاری بهزیستی برگزار شد، افزود: این پروژه ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و با کمی همت و کار جهادی می توان یک کارگاه در آن راه اندازی کرد و تعداد زیادی از بهبود یافتگان در آنجا آموزش و مهارت ببیند و دوباره گرفتار نشوند.

وی بیان داشت؛ سال گذشته، هزار و ۵۰۰ معتاد در مراکز استان کرمانشاه درمان و ترخیص شدند که طبق تجربه اگر مشغول به کاری نشوند باز ممکن است گرفتار شوند.

کرمانشاه ۵۴ شهید در راه مبارزه با قاچاق مواد مخدر تقدیم کرده است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه سال گذشته اقدام های بسیار زیادی در حوزه مبارزه با مواد مخدر در مرحله پیشگیری و مقابله در استان کرمانشاه انجام شد، گفت: اما این اقدامات به خاطر دامنه گسترده و حجم بالای آسیب های اجتماعی ناشی از اعتیاد نمود چندانی در جامعه ندارد و مردم حق دارند انتقاد کنند.

وی با اشاره به ۲۶ ژوئن (پنجم تیر) روز جهانی مبارزه با مواد مخدر بیان داشت: همه کشورهای جهان با این مخاطره و چالش عظیم اعتیاد دست به گریبان هستند زیرا ریشه بسیاری از آسیب های اجتماعی در سطح جوامع مانند فقر و طلاق است به همین دلیل مقابله با آن را جهانی اعلام کردند زیرا یک کشور نمی تواند با آن مقابله کند.

گل‌آوری با بیان اینکه ایران به تنهایی نزدیک به ۶۰ درصد از کشفیات مواد مخدر در جهان را انجام می دهد، گفت: حدود ۹ میلیون نفر از مردم پاکستان و افغانستان از تولید مواد مخدر کسب در آمد و معیشت می کنند و ما در این منطقه حساس در خط مقدم مبارزه با مواد مخدر در جهان قرار داریم.

وی با بیان اینکه ایران نزدیک به سه هزار و ۸۷۸ شهید در راه مبارزه با مواد مخدر تقدیم کرده که ۵۴ نفر آنها در استان کرمانشاه شهید شدند؛ بیان داشت: چهار میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از جمعیت کشور معتادند که ۶۵ هزار نفر آنها معتاد متجاهر هستند.

آگاه‌سازی دانش‌آموزان نسبت به تبعات مصرف مواد مخدر در دستور کار است

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به انواع قوانین، لایحه؛ اسناد بالا دستی و برنامه های کلان در کشور در خصوص مبارزه با مواد مخدر گفت: با وجود این همه قوانین و مبارزه سفت و سختی که در این راه انجام داده ایم اما متاسفانه باز شاهد افزایش ابتلا به اعتیاد در جامعه هستیم.

اشتغال حلقه مفقوده تکمیل چرخه درمان معتادان در استان کرمانشاه است

گل‌آوری یکی از دلایل این افزایش حجم اعتیاد را عدم بازدارندگی قوانین بویژه در بحث خرده فروشی و همچنین عدم هدف قرار دادن بنیان های مالی قاچاقچیان مواد مخدر دانست و اظهار داشت: بخشی از قوانین نیاز است با جدیت بیشتری وضع شوند تا بتوانیم تاحد زیادی اعتیاد را در کشور و استان کنترل کنیم.

وی همچنین به حرفه ای تر شدن باندهای قاچاقچی مواد مخدر اشاره کرد و پیشگیری و آگاه سازی به افراد جامعه را مقدم تر از هر چیز دیگری دانست.

گل‌آوری گفت: در پیشگیری از اعتیاد در استان با همکاری آموزش و پرورش یک مدرسه ۲۰ کلاسه دائمی در راستای آگاه سازی دانش آموزان در دست ساخت داریم که تا ۲ ماه دیگه افتتاح می شود و به صورت دائمی مکانی برای دانش آموزان در خصوص آموزش مخاطرات اعتیاد و مواد مخدر باشد و همچنین نمایشگاهی دائمی در آنجا برای آشنایی بیشتر دانش آموزان دایر می شود.

مبارزه با خُرده فروشان تشدید می‌شود

وی در بخش دیگر از سخنان خود از مهمترین برنامه های حوزه مبارزه با مواد مخدر در استان را مقابله جدی با خرده فروشان و شناسایی اماکن پلاک قرمز اعلام کرد و گفت: تخریب و پاک سازی اماکن پلاک قرمز که در آن مواد مخدر عرضه می شود از برنامه های جدی ستاد مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در سال جاری است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کرمانشاه در ادامه از اقدامات دادگستری، نیروی انتظامی و دیگر نهادهای استان در مبارزه باد مواد مخدر در محله آقا جان که حدود ۱۰۰ مکان توزیع و خرده فروشی و پاتوق تخریب کردند قدردانی کرد و شناسایی دیگر محلات که خرده فروش مواد در آنجا شایع است از دیگر برنامه های این ستاد در سال جاری اعلام کرد.

گل‌آوری به انواع طرح پیشگیری از اعتیاد در ستاد مبارزه با مخدر مانند یاریگری زندگی و دوره آموزشی و آگاه سازی اقشار مختلف جامعه مانند دختران اشاره کرد.

در پایان این همایش از فعالان خانواده شهدا و جانباز حوزه مبارزه مخدر در استان کرمانشاه تجلیل شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha