۳۰ محصول دارویی در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد تولید شد

مشهد-ایرنا-رییس پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: بیش از ۳۰ محصول و یا فراورده دارویی تاکنون به همت پژوهشگران و محققان شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور مستقر در مرکز رشد این دانشگاه تولید و در بازار مصرف عرضه شده است.

به گزارش روز یکشنبه ایرنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر محسن تفقدی با بیان اینکه ۳۷ شرکت فناور و دانش بنیان زیر پوشش این مرکز فعالیت می کنند، افزود: این شرکتها در مراحل رشد مقدماتی، رشد و پسا رشد هستند که تاکنون بیش از ۲۵ شرکت پس از خروج از پارک و در بازار فرآورده های دارویی، آرایشی-بهداشتی، ملزومات پزشکی، فرآورده های طبیعی و مکمل ها با موفقیت مسیر خود را طی می کنند.

وی با اشاره به تولید داروهایی همچون قرص "کروسینا، ژل روغن سیاه دانه، ضد درد منتول، کرم گیاهی ضد ترک بارداری، مکمل‌های تغذیه‌ای بر پایه شکلات، رنگ‌های هماتولوژی و پاتولوژی، فرآورده های پروتئینی غیرگوشتی و کیت سریع تشخیص کرونا" اظهار کرد: این داروها بخشی از محصولات تولید شده توسط شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد به شمار می‌آید.

رییس پارک علم و فناوری سلامت دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیان کرد: شرکت های مستقر در این مرکز در حوزه هایی مانند تهیه داروهای گیاهی، مواد اولیه دارویی، آرایشی و بهداشتی، صنایع غذایی، داروهای شیمیایی، پروبیوتیک، نانوتکنولوژی، مکمل های دارویی، تجهیزات و ملزومات آن در مسیر تولید دارو و فرآورده های دارویی فعالیت می کنند.

او گفت: مرکز رشد فناوری فرآورده های دارویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از سال ۱۳۸۴ در راستای حمایت از پیشرفت و تجاری سازی ایده های نوآورانه و خلاق فعالیت خود را آغاز کرد.

تفقدی بیان داشت: در این مرکز علاوه بر ارائه خدمات مشاوره ای، مالی، اعتباری، آموزشی و استقراری، خدمات آزمایشگاهی و کارگاهی نظیر آزمایشگاه عمومی برای تولید نمونه اولیه، کارگاه نیمه صنعتی، اتاق تمیز، حمایت از توسعه زیر ساخت های آزمایشگاهی و ایجاد کانکس آزمایشگاهی تخصصی به پژوهشگران ارائه می شود تا بتوانند در شرایط مناسبی نسبت به تولید محصول خود اقدام کنند.

وی با بیان اینکه اکنون مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی مشهد جزو ۳ مرکز برتر کشور در این حوزه به شمار می‌رود، افزود: فعالیتهای فناورانه و دانش بنیان به‌صورت مستمر در طول سالهای اخیر در این دانشگاه وجود داشته است و تاکید مقام معظم رهبری نیز بر اهمیت فعالیتهای دانش بنیان برای ایجاد اشتغال و رفع نیازهای کشور بر اهمیت این موضوع افزوده است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد با افزون بر ۹ هزار دانشجو و حدود ۲۵ کارمند بهداشتی و درمانی و بیش از ۵۰ مرکز تحقیقات پزشکی هم اکنون به عنوان قطب پزشکی شمال شرق مشهد مطرح است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha