۵ تیر ۱۴۰۲، ۷:۵۵
کد خبرنگار: 1226
کد خبر: 85150996
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

خرید گندم در خراسان شمالی به ۲۴ هزار تُن رسید

بجنورد- ایرنا- سرپرست غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی گفت:خرید گندم از ۶ خرداد ماه جاری در استان آغاز شد و تاکنون ۲۴ هزار تُن از این محصول استراتژیک از کشاورزان استان خریداری شد.

احمد نامور روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: تاکنون محصول گندم کاران استان به ارزش ۲۶۰ میلیارد تومان خریداری شده است و با روند برداشت از سایر نقاط استان این میزان افزایش می یابد.

وی تصریح کرد: با پیگیری های انجام شده، تاکنون ۱۸۴ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بابت وجه گندم خریداری شده به حساب کشاورزان واریز شد.

سرپرست غله و خدمات بازرگانی خراسان شمالی افزود: مطالبات خرید تضمینی گندم که تا اول تیرماه جاری پرداخت شده است.

وی خاطرنشان کرد: میزان ذخیره سازی گندم در استان مناسب است و به لحاظ ذخیره گندم رتبه ۲۴ در بین استان های کشور را داریم و پیش بینی می شود امسال ۹۰ هزار تا ۱۰۰ هزار تنُ گندم به دولت عرضه شود.

به گزارش ایرنا، سال زراعی جاری در سطح ۴۸ هزار هکتار زمین های آبی و ۹۵ هزار هکتار اراضی دیم گندم کشت شد و در سال زراعی گذشته ۱۹۲ هزار تن گندم از سطح کشتزارهای این استان تولید شد که نسبت به سال قبل تر از آن ۴۵ درصد افزایش یافت که گندمکاران این استان ۱۱۲ هزار تن محصول مازاد بر نیاز را به سیلوهای دولتی تحویل داده بودند.

اکنون هزار و ۳۱۱ واحد نانوایی در استان فعالیت دارند و سرانه مصرف آرد و نان در خراسان شمالی ۲ کیلوگرم بالاتر از میانگین کشوری است.

مردم این استان نان خورتر هستند. هر فرد در خراسان شمالی ماهانه ۹.۵ کیلوگرم آرد و نان مصرف می کند که این رقم در کشور ۷.۵ کیلوگرم است.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمالشرق کشور واقع است این استان دارای هشت شهرستان بجنورد، شیروان، اسفراین، فاروج، گرمه، جاجرم، مانه و سملقان و راز و جرگلان است.


اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha