۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۱۴
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85151019
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مقاومت اهالی جولان، «بن گویر» و رئیس «شاباک» را به جان هم انداخت

تهران - ایرنا - مقاومت اهالی بلندی‌های اشغالی جولان در برابر اجرای یک طرح توسعه طلبانه رژیم صهیونیستی در این منطقه، «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی جنجالی و تندرو کابینه «بنیامین نتانیاهو» و «رونین بار» رئیس سازمان اطلاعات و امنیت داخلی رژیم صهیونیستی موسوم به «شاباک» را به جان هم انداخت.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، کانال ۱۲ رژیم صهیونیستی از درگیری شدید لفظی بین بن گویر و رونین بار رئیس سازمان شاباک، در اثر مقاومت اهالی جولان اشغالی سوریه در برابر طرح تل آویو برای نصب توربین های بادی در اراضی آنها خبر داد.

این درگیری لفظی به دنبال مقابله اهالی جولان اشغالی با اشغالگران و عقب نشینی مقامات صهیونیست از نصب توربین‌های بادی در این منطقه اشغالی سوریه و تعویق این طرح صورت گرفت.

بر اساس این گزارش، بن گویر و رونین شامگاه شنبه در جریان یک گفتگوی تلفنی به مشاجره شدید پرداختند و طی آن بن گویر به توصیه دستگاههای امنیتی مبنی بر توقف پروژه نصب توربین بادی در اراضی اشغالی جولان متعلق به سوریه، اعتراض کرد.

در این مشاجره لفظی بن گویر به رئیس شاباک اعتراض کرد که چرا برخورد شدیدتری با اهالی معترض در جولان اشغالی نشده است. بن گویر این موضوع را با حملات تروریستی انجام شده توسط شهرک نشینان افراطی علیه فلسطینی ها و روستاهای آنها از جمله حواره و ترمسیعا در کرانه باختری اشغالی مقایسه کرد و گفت: اگر جوانان التلال (گروهی از صهیونیست های افراطی ) این کارها را کرده بودند، بلافاصله آنها را مجازات می کردید. من درک نمی کنم چرا مماشات می شود؛ در حالی که اگر تهدیدی وجود دارد، باید با آنها برخورد شود.

بن گویر سپس در واکنش به دفاع رئیس شاباک از تصمیم خود برای تعویق نصب توربین های بادی در جولان اشغالی درپی مقاومت اهالی این منطقه و اظهار نظر درباره حوادث روستای ترمسعیا گفت: البته کاری که - به زعم وی - شورشیان دروزی (اهالی) در جولان انجام دادند نیز خطرناک است. آنها به سمت پلیس تیراندازی کردند و سعی کردند به یک ایستگاه پلیس حمله کنند. این همان چیزی است که شما در برابر آن کوتاه آمدید.

به گزارش شبکه ۱۲ رژیم صهیونیستی، دو طرف در ادامه با فریاد پاسخ یکدیگر را دادند و رونین بار نیز گفت که ارتباطی بین موضوع روستای ترمسعیا و جولان وجود ندارد و باید با افراد آشوبگر هر جا که باشد، برخورد شود.

صهیونیست های تندرو چند روز پیش به شهرک فلسطینی ترمسعیا در کرانه باختری حمله کرده و شمار زیادی خودرو و خانه این شهرک را به آتش کشیده و نزدیک به یکصد فلسطینی را زخمی کردند.

رئیس شهرک تمسعیا در این باره اعلام کرد که این شهرک‌نشینان تندرو حدود ۶۰ خودرو و ۳۰ خانه را آتش زدند.

روز چهارشنبه گذشته، مقاومت اهالی جولان اشغالی سوریه با طرح مصادره اراضی خود، منجر به درگیری پلیس رژیم صهیونیستی با آنها شد. در این درگیری چندین نفر از اهالی جولان زخمی و تعداد دیگری بازداشت شدند.

در پی مقاومت و مقابله شدید اهالی جولان اشغالی سوریه با اقدام رژیم صهیونیستی برای غصب زمین‌های آنها به منظور نصب توربین‌های بادی، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی مجبور شد تا نصب این توربین‌ها را به تعویق بیاندازد.

گفتنی است: «ارتفاعات جولان» منطقه ای بسیار مهم و راهبردی و متعلق به سوریه است که در سال ۱۹۶۷ به اشغال رژیم صهیونیستی درآمد و از همان زمان به آرمانی برای سوری ها به منظور آزادسازی تبدیل شده است.

منطقه جولان اشغالی، بخشی از استان «القنیطره» در جنوب غرب سوریه است که رژیم صهیونیستی در جنگ شش روزه سال ۱۹۶۷ بخش بزرگی از این منطقه را اشغال و در ۱۴ دسامبر ۱۹۸۱ به صورت غیرقانونی بخشی از آن را ضمیمه خود کرد، اما جامعه بین‌الملل هرگز این اقدام تجاوزکارانه را به‌رسمیت نشناخته است.

شمار ساکنان جولان اشغالی سوری به حدود ۲۱ هزار نفر می‌رسد که در چهار روستای باقیمانده سوریه پس از اشغال این فلات یعنی «مجدل شمس، بقعاثا، عین قنیا و مسعده» ساکن هستند و با طرح‌های متوالی اشغالگران صهیونیست برای سلطه بر این اراضی و یهودی‌سازی آن با توسل به زور، مواجه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha