۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۴:۳۵
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85151032
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

شهردار: دزفول تا پایان امسال به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می‌شود

دزفول - ایرنا - شهردار دزفول با بیان اینکه شهر دزفول تا پایان امسال به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می‌شود، گفت: عملیات اجرایی چهار طرح شاخص و حدود ۳۰ طرح محله‌ای مهم امسال با تکمیل طراحی آنها توسط قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مشاور شهرداری در دزفول آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا، محمد عتاب اهوازی روز یکشنبه در یکصد و هفتاد پنجمین نشست رسمی‌شورای اسلامی‌شهر دزفول در صحن علنی این شورا، یکی از مشکلات اصلی شهرهای کشور را نداشتن طرح‌های جامع عمرانی دانست و افزود: نداشتن طرح‌های جامع موجب شده تا اجرای طرح‌های عمرانی در شهر براساس سلیقه مدیران شهرداری باشد.

وی با بیان اینکه طرح تفصیلی شهرداری دزفول مربوط به سال ۱۳۶۵ است، ادامه داد: گذشت چند دهه از طرح تفصیلی شهر دزفول و به روز نشدن طرح جامع این شهر از جمله موانع مهم پیش پای توسعه شهر دزفول است.

طرح شاخص عمرانی فعال در شهر دزفول وجود ندارد

شهردار دزفول با توضیح لایحه دوفوریتی انعقاد تفاهم نامه با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا به عنوان مشاور شهرداری دزفول بیان کرد: تبدیل دزفول به کارگاه بزرگ عمرانی نیاز به نقشه برداری، مطالعه و تعریف دقیق طرح‌های اولویت دار و همچنین آماده سازی اسناد فاز دوم این طرح‌ها است که این مهم با همکاری قرارگاه خاتم اجرایی می‌شود.

وی افزود: طرح شاخص عمرانی فعال و همچنین اسناد فاز دوم طرح عمرانی شاخص در شهر دزفول وجود ندارد به همین دلیل امکان ورود سرمایه گذاران به دزفول و یا تامین اعتبار دولتی تاکنون مهیا نبوده است.

عتاب اهوازی بیان کرد: شهرداری دزفول با قوی‌ترین شرکت طراح هلدینگ قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا تفاهم نامه مشاوره ۲ ساله امضا می‌کند که ارزش آن ۱۰۰ میلیارد ریال با دستمزد یک و سه دهم درصدی است.

شهردار: دزفول تا پایان امسال به کارگاه بزرگ عمرانی تبدیل می‌شود

قرارگاه خاتم به عنوان مشاور شهرداری، هشت هزار میلیارد ریال پروژه در دزفول طراحی می‌کند

شهردار دزفول با تاکید بر اینکه مهندسان و طراحان قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا آماده استقرار در دزفول هستند، گفت: قرارگاه خاتم در این تفاهم نامه، طرح‌های شاخص با اعتبار اجرایی هشت هزار میلیارد ریال در دزفول طراحی و اسناد فاز دوم آن را تدوین می‌کند که اقدامی مهم برای جذب سرمایه گذار در این شهر است.

وی با بیان اینکه جذب اعتبارهای دولتی برای طرح‌های عمرانی منوط به داشتن اسناد فاز دوم است، افزود: ۴۸۰ میلیارد ریال برای آسفالت کوی ولی آباد و مدرس دزفول تصویب و ۴۲۰ میلیارد ریال آن تاکنون تخصیص داده شده است که ادامه وصول این پول نیاز به تدوین اسناد فاز دوم این طرح دارد.

عتاب اهوازی با اشاره به اختیار شهردار در بودجه تصویب شده سال جاری این شهرداری اظهارکرد: شهردار اختیار لازم برای امضای این تفاهم نامه با قرارگاه خاتم بر اساس اختیارات تنفیض شده شورا در بودجه را دارد و نیازی به اجازه شورا نداشت ولی به دلیل افزایش تعامل و همراهی میان شهرداری و شورا این لایحه برای تعیین تکلیف به شورای شهر ارسال شد.

۳۳۸ منبع درآمدی برای شهرداری دزفول شناسایی شد

وی با اشاره به چگونگی تامین مالی پروژه‌هایی که قرار است توسط قرارگاه خاتم طراحی شود افزود: اقدام‌های متعددی برای گره گشایی از مشکل مالی و افزایش منابع درآمدی شهرداری دزفول انجام شده است که با به ثمر رسیدن این اقدام‌ها و تزریق منابع مالی، این طرح‌ها به سرعت عملیاتی می‌شود.

شهردار دزفول با بیان اینکه ۳۳۸ منبع درآمدی برای شهرداری شناسایی شده است تاکید کرد: کمیته درآمدی شهردای دزفول ایجاد شده است و با برنامه ریزی انجام شده در ماه‌های آینده ضمن حل مشکلات مالی فعلی شهرداری، منابع درآمدی خوبی برای شهرداری ایجاد می‌شود.

حضور قرارگاه در دزفول منشا توسعه می‌شود

عتاب اهوازی با اشاره به نشست مشترک با مسوولان قرارگاه سازندگی خاتم طی روزهای اخیر گفت: در این نشست مطلع شدیم که یکی از اساتید بزرگ ایران که با قرارگاه خاتم همکاری نزدیک دارد پیش از این، چهار سال در دزفول مستقر بوده و بر بافت و آثار تاریخی این شهر مطالعه کرده است که افزوده شدن این استاد برجسته به تیم مشاوران قرارگاه خاتم برای مطالعه طرح‌های دزفول فرصتی کم نظیر را فراهم می‌کند.

وی با اشاره به فرآیند زمان بر تدوین طرح تفصیلی و سند چشم انداز شهرستان افزود: شهرداری به منظور جلوگیری از اتلاف وقت با اولویت بندی نیازهای عمرانی شهر دزفول در قالب تفاهم نامه با قرارگاه خاتم الانبیا به عنوان مشاور به دنبال سرعت بخشی به حل مسایل مبتلا به و اولویت دار است.

شهردار دزفول با بیان اینکه رویکرد قرارگاه خاتم الانبیا پیشرفت شهرها است، اظهارکرد: عملکرد قرارگاه خاتم در شهرهای مختلف کشور نشان می‌دهد که این قرارگاه علاوه بر اجرای تعهدهای رسمی، برخی خدمات را به صورت رایگان به شهرها ارایه داده است.

وی با اشاره به مفاد تفاهم نامه تنظیم شده شهرداری دزفول با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا ادامه داد: تفاهم نامه تنظیم شده به نفع شهرداری است که این نشان دهنده رویکرد قرارگاه برای کمک به دزفول است.

یک هزار و ۸۵۰ نفر در شهرداری دزفول مشغول فعالیت هستند

شهردار دزفول در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اقدام‌های انجام شده برای پایش و ساماندهی وضعیت نیروی انسانی در شهردای دزفول گفت: یک هزار و ۸۵۰ نفر در شهرداری دزفول مشغول فعالیت هستند که تعیین کارکرد،‌ تخصص و نحوه به کارگیری از آنها نهایی شده است.

وی با بیان اینکه سه اقدام اساسی به منظور ساماندهی سرمایه‌های شهرداری دزفول انجام شده است، افزود: دسته بندی تمام نیروی انسانی شهرداری دزفول، استخراج فهرست دقیق ماشین‌های سواری و موتورسیکلت و همچنین فهرست دقیق ماشین‌های سنگین شهرداری و نحوه استفاده از آنها استخراج شده است که این کار فرصتی برای استفاده بهینه و جلوگیری از هدر رفت این سرمایه‌ها را فراهم می‌کند.

هیچ بانک اطلاعاتی جامع از املاک شهرداری دزفول وجود ندارد

عتاب اهوازی با بیان اینکه متاسفانه هیچ بانک اطلاعاتی جامعی از املاک شهرداری دزفول وجود ندارد، اظهار کرد: تلاش‌هایی برای ایجاد بانک اطلاعاتی از املاک شهرداری دزفول طی چند ماه اخیر انجام و فهرستی از این املاک آماده شده است ولی نمی‌توان به طور دقیق گفت که این فهرست شامل کل املاک شهرداری است.

وی ادامه داد: تفاهم نامه‌ای با بنیاد مسکن و شهرسازی دزفول در حال نهایی شدن است که به صورت تهاتر ساختمان جدید شهرداری مرکزی دزفول را تکمیل کند که با این کار تمام ادارات شهرداری در یک ساختمان مرکزی تجمیع می‌شوند.

بی نظمی‌ عجیبی در تبدیل وضعیت نیروی انسانی شهرداری دزفول وجود دارد

شهردار دزفول با بیان اینکه در تبدیل وضعیت نیروهای شهرداری دزفول بی نظمی گسترده ای وجود دارد، گفت: مدیر یک واحد شهرداری، حکم کارگزینی واحد دیگر شهرداری را دارد و مدیر آن واحد حکم واحد دیگر که این موجب بی‌نظمی عجیب در شهرداری دزفول شده است.

وی با بیان اینکه ساماندهی نیروهای شهرداری در دستور کار قرار گرفته و پالایش این نیروها در حال انجام است، افزود: متاسفانه در سال‌های گذشته نیروهای زیادی به عناوین مختلف به صورت حجمی در شهرداری استخدام و به کار گرفته شده است ضمن اینکه در تبدیل وضعیت و جا به جایی نیروها بی نظمی شدیدی در این شهرداری وجود دارد.

عتاب اهوازی ادامه داد: تنها کسی که در همان حکمی که برای آن ابلاغ شده مشغول کار است، شهردار دزفول است.

به گزارش ایرنا لایحه دوفوریتی انعقاد تفاهمنامه مشاوره با قرارگاه خاتم الانبیا به مبلغ ۱۰۰ میلیارد ریال با دستمزد یک و سه دهم درصدی به منظور مطالعه و ساماندهی طرح‌های عمرانی، پروژه‌های شهرسازی و اجرای معابر اصلی و فرعی و ارایه خدمات مهندسی پس از بحث و بررسی در این نشست به تصویب اعضای شورای اسلامی‌ شهر دزفول رسید.

لایحه دوفوریتی تعیین تکلیف ۲۱ نفر از نیروهای ذخیره حراست از دیگر لوایحی بود که در این شورا مطرح شد که دوفوریتی این لایحه به تصویب اعضای این شورا نرسید و از دستور کار خارج و مقرر شد تا این لایحه در کمیسیون تخصصی مورد بررسی بیشتری قرار گیرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha