۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۶:۰۶
کد خبر: 85151070
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

استاندار خراسان رضوی: جامعه اصناف در مشکلات اقتصادی یاریگر دولت هستند

مشهد-ایرنا- استاندار خراسان رضوی گفت: جامعه اصناف در موضوع مشکلات اقتصادی با نگاه مشارکت و همراهی، همواره یاریگر دولت بوده و در خدمت‌رسانی به مردم از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، یعقوبعلی نظری روز یکشنبه در مراسم گرامیداشت روز ملی اصناف در مشهد افزود: جامعه با بصیرت اصناف این استان در یکسال گذشته در زمان برهم ریختگی جامعه و اغتشاشات، تعلق خود به دین و دیانت را ثابت کردند و برگ زرین دیگری را در کارنامه کاری خود به ثبت رساندند.

وی با بیان اینکه شرایط استان خراسان رضوی نیز به تبعیت از شرایط اقتصادی کشور رو به بهبودی است، گفت: شاخص ها حاکی از بهبود فضای کسب و کار و اشتغال در خراسان رضوی است، اما با انباشتی از مشکلاتی که مربوط به سالهای قبل می شود، مواجه هستیم که نمونه بارز آن ضعف در زیرساختهای آب و برق و گاز است.

استاندار خراسان رضوی ادامه داد: تلاش همه مدیران استان آن است که با طرحهای اجرا شده، مشکل کمبود گاز در زمستان آینده نداشته باشیم، اما مساله کمبود آب در تابستان جاری در مشهد، جدی است و گذران از این وضعیت همراهی مردم و درک متقابل آنان را می طلبد.

وی اظهار امیدواری کرد با همراهی مردم و ایجاد یک مفاهمه مشترک مشکلات در استان خراسان رضوی به حداقل برسد و ارتقای بخش تولید محقق شود.

نظری با بیان اینکه فضای عمومی و اقتصادی خراسان رضوی مطلوب است، افزود: اصناف پیشانی اقتصاد هستند و تنوع، کیفیت، زیبایی و قیمت مناسب کالا در ویترین اصناف به نمایش گذاشته می شود، لذا فعالیت صنوف تجلی گاه همه فعالیتهای اقتصادی بوده و از این حیث نقش مهمی ایفا می کنند.

وی بیان کرد: رویکرد اصلی در خراسان رضوی واگذاری امور به فعالان اقتصادی در جهت فعال شدن نقش آنان در طراحی، برنامه ریزی و ارایه نقشه راه برای رسیدن به رشد اقتصادی و رفع مشکلات است، لذا بر اساس نقشه راهی که اصناف به ما ارایه دهند، زمینه فعالیت بیش از پیش آنان را فراهم می کنیم، پررنگ کردن نقش مردم در اقتصاد محقق نمی شود، مگر اینکه تشکلهای قوی بوجود آید تا هدایت کننده مردم باشند.

فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: توفیق خدمت به مردم نعمتی است که خداوند به صاحبان صنوف داده است و اگر در این مسیر جانشان را از دست بدهند، شهید محسوب می شوند، ایرانی، غیرایرانی، روستایی و شهری به خدمات صنوف نیاز دارند که خوشبختانه افرادی کاردان، توانمند و بصیر در عرصه صنوف در مشهد مشغول خدمت هستند.

محسن داوری با بیان اینکه اصناف مشهد در جوار بارگاه منور رضوی بهترین عملکرد را دارند، افزود: کدام نقطه از کشور را می یابید که در یک روز بیش از جمعیت شهر به تعداد پنج میلیون نفر حضور یابند و هیچ کمبودی در مواد غذایی بوجود نیاید و همه بتوانند از بازار این شهر ارتزاق کنند.

وی بیان کرد: در کدام نقطه از شهر مانند مشهد پیدا می کنید که بیش از ۳۰ میلیون زائر تردد داشته باشند اما گلایه ای از وضعیت توزیع و تامین مواد غذایی و ارایه خدمات گزارش نشود، همه اینها به برکت حضور شایسته و ارزشمند اصناف است.

فرماندار مشهد تاکید کرد: تخلفات و مشکلات حوزه صنف را نیز دستگاه اجرایی یا نهاد دیگری جزو صاحبان صنوف، نمی تواند حل کند لذا صاحبان صنوف باید خود نسبت به رفع مشکلاتشان اقدام کنند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha