روان سازی تردد برای زائران اربعین در بالاترین سطح ایجاد شود
عکس تزیینی است

ارومیه - ایرنا - مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های وزرات میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: امسال باید اقدامات لازم برای روان‌سازی تردد زائران اربعین و ارایه خدمات به آنها در بالاترین سطح انجام شود.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی، نادر زینالی روز یکشنبه در جلسه شورای معاونان این اداره افزود: با توجه به اینکه آذربایجان غربی در مسیر عبور زائران اربعین قرار دارد باید احداث سرویس‌های بهداشتی، توسعه زیرساخت‌های گردشگری و نظارت بر آنها در این مسیر مورد توجه ویژه قرار گیرد.

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گفت: در دوره‌های ارزیابی وزارت، اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی جزو استان‌های برتر کشور بود و این ارزیابی‌ها نشان‌دهنده روند روبه‌رشد آن است.

زینالی اظهار کرد: امروز گزارش‌هایی که توسط معاونت‌های اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و روابط‌عمومی آذربایجان غربی ارایه شد همگی نشان‌دهنده حرکت رو به جلو در این استان بوده و در ارزیابی‌های انجام گرفته توسط وزارتخانه متبوع نیز به‌عنوان یکی از استان‌های برتر معرفی شده است.

مدیرکل امور استان‌ها و تشکل‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی همچنین ادامه داد: وزیر میراث فرهنگی در ۱۷ بند وظایف مدیران کل استان‌ها را بیان کرده که یکی از آنها مربوط به حفاظت و صیانت از بناهای تاریخی، پایگاه‌های ملی و جهانی و میراث‌فرهنگی است که در این بخش اقدامات اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی قابل تقدیر است.

وی با بیان اینکه به‌کارگیری روش‌های نوین و خلاقانه هم یکی دیگر از این وظایف است، اضافه کرد: آذربایجان غربی در این حوزه نیز رویکرد مثبتی داشته و اقدامات روابط‌عمومی این اداره‌کل چشم‌گیر بوده و نشان‌دهنده مرجعیت آن در حوزه رسانه است.

زینالی تحول و دگرگونی شایسته در جذب گردشگر و توسعه گردشگری را یکی دیگر از وظایف محوله برشمرد و گفت: اقدامات معاونت گردشگری اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان نشان از حرکت در مسیر تحقق این وظیفه است.

زینالی یادآور شد: در سطح کشور ۹۰۰ تشکل در حوزه میراث‌فرهنگی فعال بوده و وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای این تشکل‌ها راهکار ارائه داده و برای آنها تصمیم‌گیری می‌کند.

وی تاکید کرد: آذربایجان غربی مقصد گردشگری بوده و در مقصد زیرساخت‌های گردشگری و انتظارات باید براساس ظرفیت‌ها ایجاد شود و خوشبختانه اقدامات انجام شده با وجود کمبودها قابل توجه است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی نیز در این جلسه گفت: یکی از اقدامات مهم اداره‌کل طراحی و اجرای طرح خوشه‌های صنایع‌دستی با تمرکز بر رشته‌های هنرهای چوبی، گلیم‌بافی، چرم‌دوزی و نساجی سنتی بوده است.

مرتضی صفری ادامه داد: در این طرح آموزش‌های لازم در این رشته‌ها انجام و هنرمندان این رشته‌ها شناسایی می‌شوند تا سپس حمایت‌های لازم از آنها انجام و در نهایت با راه‌اندازی اتحادیه‌ها و تعاونی‌های صنایع‌دستی راه‌اندازی بازاریابی و فروش محصولات از طریق آنها انجام گیرد.

وی اظهار کرد: با این اقدامات مشکل حاشیه سود پایین و عدم فروش محصولات صنایع‌دستی نیز حل شده و پیشنهاد می‌شود این طرح در سایر استان‌ها نیز اجرا شود.

صفری با اشاره به حمایت‌های استاندار آذربایجان غربی در توجه ویژه به حوزه میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ادامه داد: ایشان در جلسات مختلف همواره بر لزوم توجه به حوزه‌های میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به عنوان یکی از پیشران‌های توسعه تاکید دارند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان غربی با اشاره به بازدید رییس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان از پروژه‌های میراث‌فرهنگی و گردشگری ارومیه و افزایش همکاری‌ها با شورای شهر و شهرداری ارومیه، خوی و مهاباد و سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: در چند ماه گذشته همکاری و تعامل با دستگاه‌های دیگر تقویت و پروژه‌های مشترک نیز انجام شده که از جمله می‌توان به همکاری با شهرداری ارومیه برای احیا و ساماندهی مسجد جامع اشاره کرد.

صفری اظهار کرد: ایجاد زیرساخت‌های گردشگری برای شب‌مانی گردشگران در ارومیه یکی از نیازهای اصلی در این حوزه است که در این راستا در کنار وجود جاذبه‌های تاریخی و گردشگری برای ایجاد مراکز تفریحی و سرگرمی برنامه‌ریزی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha