۵ تیر ۱۴۰۲، ۵:۴۲
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85151128
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

خاموشی چاه‌های کشاورزی سبزوار به یک‌سوم کاهش یافت

سبزوار- ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه سبزوار گفت: قطعی برق چاه‌های کشاورزی این شهرستان با پیگیری فرمانداری و دستگاه‌های مربوطه از سه روز به یک روز در هفته کاهش پیدا کرد.

به گزاش ایرنا، حسین ابراهیمی کُردیانی روز یکشنبه در دیدار با جمعی از کشاورزان سبزوار افزود: با وجود انعکاس مشکلات قطعی برق موتور چاه‌های عمیق شهرستان سبزوار، مسوولان امر راهکار را در خاموشی چاه‌های کشاورزی به مدت ۱۵ ساعت طی سه روز در هفته دانستند که این موضوع ناخرسندی کشاورزان را در پی داشت.

وی اظهار داشت: سرانجام با درخواست های پیاپی کشاورزان و بهره برداران بخش کشاورزی و پیگیری مسوولان از طریق مراجع مربوطه، تعداد روزهای قطعی برق چاه های کشاورزی از سه روز به یک روز در هفته کاهش یافت و این تصمیم برای اجرا ابلاغ شد.

ابراهیمی گفت: بر مبنای سیاست‌های دولت برای مصرف بهینه برق، شیوه‌نامه مشترکی با هدف کاهش مصرف برق در بخش کشاورزی اعمال شده است.

وی افزود: با توجه به اینکه ۹۸ درصد چاه‌های آب کشاورزی منطقه به صورت خرده مالکی است، اطلاع رسانی لازم و تنظیم برنامه زمان‌بندی می تواند به هماهنگی و آمادگی کشاورزان و به حداقل رساندن تنش ها و آسیب های ناشی از آن کمک کند.

شهرستان سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری غرب مشهد دارای ۵۴ هزار هکتار زمین زراعی و ۱۹ هزار هکتار عرصه باغی است و حدود ۲۰ هزار بهره‌بردار کشاورزی در این بخش فعالیت می‌کنند.

این شهرستان قطب تولید محصولات زیره، پنبه، جو و گندم در خراسان رضوی است.

سالانه حدود ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی در سبزوار تولید می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha