۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۱۷
کد خبرنگار: 3005
کد خبر: 85151239
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

درگیری های شدید در خارطوم برای دومین روز متوالی + فیلم

تهران – ایرنا – درگیری شدید میان ارتش و نیروهای پشتیبانی سریع سودان برای دومین روز متوالی در جنوب پایتخت این کشور ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از روسیاالیوم، این درگیری ها روز یکشنبه در اطراف مقر مرکزی فرماندهی نیروهای ذخیره در جنوب خارطوم ادامه یافت.

ارتش سودان محل استقرار نیروهای پشتیبانی سریع در شرق پایتخت را با توپخانه گلوله باران کرد و پایگاه های این نیروها در شمال پایتخت نیز با توپخانه سنگین و جنگنده های نیروی هوایی هدف قرار داد.

ازسوی دیگر نیروهای پشتیبانی سریع با پدافندهوایی با هواگردهای ارتش مقابله و اعلام کردند که دو هواپیمای ارتش را سرنگون کرده اند.

فرماندهی ارتش دربیانیه ای اعلام کرد که نیروهای پشتییبانی سریع به مرکز فرماندهی نیروهای ذخیره در جنوب خارطوم حمله کرده اند و این حمله با تحمیل تلفات و خسارت های بسیار به نیروهای پشتیبانی سریع دفع شده است.

این درحالی است که نیروهای پشتیبانی سریع روز یکشنبه ادعا کردند که بر ساختمان مرکزی فرماندهی نیروهای ذخیره درجنوب خارطوم مسلط شده اند.

سودان از ۱۵ آوریل (۲۶ فروردین) شاهد درگیری بین ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح البرهان با نیروهای پشتیبانی سریع به فرماندهی محمد حمدان دقلو (حمیدتی) از جمله در پایتخت خارطوم و سایر شهرهای شمال و غرب کشور بوده است

تاکنون چند بار آتش بس با میانجیگری طرف های بین المللی بین دو طرف برقرار شده اما هر بار نقض شده است و آنها یکدیگر را متهم به نقض آتش بس می کنند.

«هیثم ابراهیم» وزیر بهداشت سودان شنبه گذشته اعلام کرد که بیش از سه هزار نفر در درگیری‌های این کشور تاکنون کشته شده اند.

وزیر بهداشت سودان افزود که در این مدت همچنین۶ هزار تن زخمی شده اند.

به گفته وی، نیمی از بیمارستان‌های خارطوم؛ پایتخت سودان که حدود ۱۳۰ بیمارستان دارد، همچنان فعال هستند، اما بیمارستان‌های استان غرب دارفور فعال نیستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha