۴ تیر ۱۴۰۲، ۱۷:۵۵
کد خبرنگار: 2712
کد خبر: 85151272
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۱۰۰ ملک مازاد دولتی در خراسان جنوبی شناسایی شد

بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۱۰۰ ملک مازاد دولتی در این استان شناسایی شده است و پیگیری‌ها برای شناسایی سایر املاک ادامه دارد.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی استانداری خراسان جنوبی، علیرضا عباس‌زاده روز یکشنبه در نشست کارگروه استانی مولدسازی افزود: با دولت رایزنی می‌کنیم تا از محل فروش املاک مازاد بتوانیم بخشی از طرح‌های نیمه تمام استان را به پایان برسانیم.

وی بیان کرد: از مهمترین مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم موضوع طرح‌های عمرانی نیمه تمام است و دولت تکمیل این طرح‌ها را از محل فروش اموال مازاد دنبال می‌کند.

معاون استاندار خراسان جنوبی گفت: به دلیل اینکه استان تازه تاسیس هستیم خیلی از محل اموال مازاد، انتظار تامین اعتبار برای طرح‌های نیمه تمام را نداریم ولی فرصتی به ما داده شده که باید طرح‌های نیمه تمام برای تکمیل از محل مولدسازی را به مرکز معرفی کنیم.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی هم در این نشست گفت: روند واگذاری املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در این استان مطلوب نیست.

مرتضی ذاکریان با بیان اینکه هدف از اجرای این طرح کمک به رشد اقتصادی و افزایش بهره‌وری است، گفت: فضاهای اداری فاقد توجیه اقتصادی از جنبه سرانه استاندارد یا ارزش منطقه‌ای و موقعیت جغرافیایی، دارایی‌هایی که بیش از یک سال راکد یا بدون استفاده باقی مانده باشند، دارایی‌هایی که با کاربری یا بهره‌برداری تجاری مسکونی اقامتی و مشابه آن و دارایی‌هایی که در سامانه جامع اموال دولتی (سادا) ثبت نشده باشند، مشمول اموال و املاک مازاد می‌شوند.

وی تعداد اموال و املاک مازاد دستگاه‌های اجرایی در خراسان جنوبی را ۱۰۹ ملک به ارزش ۳۴۸ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: تاکنون ۳۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان به فروش رسیده و کل منابع آن به استان برگشت داده شده است.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی خراسان جنوبی از دستگاه‌های اجرایی استان خواست اموال و املاک مازاد در اختیار را هرچه زودتر به این اداره کل معرفی کنند.

وی تصریح کرد: چنانچه دستگاه‌های دولتی اموال و املاک خود را معرفی نکنند این اموال از طریق سامانه کشوری شناسایی شده و بدون اطلاع به دستگاه مربوطه از طریق کشور به فروش خواهند رسید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha