کوهنورد آسیب دیده در ارتفاعات سبلان نجات یافت

اردبیل - ایرنا - رئیس جمعیت هلال احمر مشگین‌شهر از امدادرسانی نجاتگران جمعیت پایگاه سبلان این شهرستان به یک کوهنورد ۵۳ ساله آسیب دیده در منطقه ژئوپارک شیروان دره خبر داد.

شهرام ابراهیمی یکشنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: پیرو تماس مردمی با شماره ۱۱۲ ندای امداد معاونت امداد و نجات جمعیت هلال احمر استان مبنی بر شکستگی پای راست یک کوهنورد در منطقه ژئو پارک شیروان دره (پایین منطقه قوری گول سمت غربی) بلافاصله یک تیم امداد کوهستان با چهار نیروی عملیاتی با یک دستگاه خودرو امدادی به منطقه حادثه اعزام شدند.

وی افزود: امدادگران پس از چند ساعت تلاش با دستیابی به فرد مصدوم ، وی را بعد از اقدامات اولیه با بسکت به خودرو آمبولانس انتقال و برای تکمیل مراحل درمانی به بیمارستان ولیعصر (عج) مشگین‌شهر انتقال دادند.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: با توجه به فصل صعود به ارتفاعات در استان، کوهنوردان هنگام صعود در مناطق کوهستانی ضروری است لوازم و ابزار کوهنوردی اعم از لوازم فنی، پوشاک، تغذیه، وسایل امدادی و تلفن همراه داشته باشند.

کوه سبلان با ۴۸۱۱ متر بلندی از سطح دریا، سومین قله بلند ایران است که در شمال غرب کشور و در استان اردبیل قرار دارد ، این کوه در ۳۵ کیلومتری غرب شهر اردبیل و ۲۵ کیلومتری جنوب شرقی شهرستان مشگین‌شهر واقع شده و هر سال پذیرای بیش از ۱۰۰ هزار کوهنورد داخلی و خارجی می‌باشد.

کوهستان سبلان سه قله معروف دارد که قله بزرگ آن به سلطان و ۲ قله دیگر آن به هرم و کسری معروف هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha