۵ تیر ۱۴۰۲، ۲:۵۵
کد خبرنگار: 2448
کد خبر: 85151449
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طالبان: تدابیر مشخص برای بهبود وضعیت زنان در افغانستان اتخاذ شده است

تهران- ایرنا- هیبت الله آخوندزاده رهبر طالبان اعلام کرد که اقدامات مشخصی را برای بهبود وضعیت زنان در افغانستان انجام داده اند و آنها را انسان هایی "آزاد و با وقار" در نظر گرفته اند.

به گزارش ایرنا، آخوندزاده در بیانیه ای اعلام کرد که «در حاکمیت امارت اسلامی، اقدامات ملموسی برای نجات زنان از بسیاری از ظلم‌های سنتی از جمله ازدواج‌های اجباری و حفظ حقوق شرعی آنها انجام شده است و جایگاه زنان به عنوان یک انسان آزاد و با وقار احیا شده است.

رهبر طالبان در ادامه تصریح کرد که این گروه در احیای استقلال افغانستان و تقویت برادری و وحدت ملی در این کشور موفق بوده و در عین حال همه گونه تعصبات از قبیل نژاد، زبان و مذهب را از بین رفته است و تمامیت ارضی افغانستان حفظ شده است.

پیش از این «رزا اوتانبایوا» نماینده سازمان ملل در امور افغانستان به مقامات دولت طالبان هشدار داد تا زمانی که محدودیت ها علیه زنان و دختران وجود دارد، به رسمیت شناختن آنها در جامعه بین المللی غیر ممکن است.

نماینده سازمان ملل در امور افغانستان گفت: با توجه به محدودیت های طالبان بر کارمندان زن، ادامه فعالیت های نمایندگی سازمان ملل در افغانستان ابهام مواجه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha