بیش از ۱۹ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند

‌ارومیه - ایرنا - مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: در سه ماهه اول سال ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد خونی از اهدا کنندگان خون در این استان دریافت شد.

دکتر مجتبی قهرمان رضاییه روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا با تاکید بر استقبال مردم از اهدا خون در آذربایجان‌غربی افزود: در سه ماهه اول سال ۲۲ هزار و ۳۰۰ نفر برای اهدا خون مراجعه کردند که پس از آزمایش‌های لازم توانستیم ۱۹ هزار و ۲۰۰ واحد خونی دریافت و ذخیره کنیم.

وی اظهار کرد: خوشبختانه روند اهدا خون در استان به صورت صعودی است و در تمامی شاخص‌های اهدا خون رتبه و جایگاه مناسبی داریم.

قهرمان رضاییه با اشاره به اینکه شاخص اهدا خون در سال گذشته بر ۲۱ نفر در یک هزار نفر بود، ادامه داد: در سه ماهه نخست امسال این رقم به ۲۱.۲ رسیده است.

بیش از ۱۹ هزار نفر در آذربایجان‌غربی خون اهدا کردند

وی اضافه کرد: این آمار گویای این است که به ازای هر یک هزار نفر ۲۲ فرد برای اهدا خون اعلام آمادگی کرده و با اهدا خون خود به کمک بیماران می‌شتابد.

قهرمان رضاییه میانگین جهانی این عدد را میان ۱۹ تا ۲۴ نفر در هزار دانست و یادآور شد: میانگین سال گذشته کشوری نیز روی عدد ۲۴ بود اما با این وجود ما قدردان مردم خیر و اهدا کننده هستیم.

وی با بیان اینکه سال کذشته یک هزار نفر برای اهدا خون و فرآورده‌های خونی مراجعه کرده‌اند، گفت: ۷۲ هزار واحد خونی حاصل تلاش خادمین سلامت و اهدا جمعیت آذربایجان‌غربی در سال گذشته است تا از این رو شرمنده هیچ یک از درخواست‌های خونی بیمارستان‌ها نباشیم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی تاکید کرد: با تلاش جامعه سلامت استان در مجموعه انتقال خون توانستیم رتبه برتر کشوری در حوزه فنی، اداری و ارزیابی عملکرد کشوری کسب کنیم.

‌به گفته وی، به همه گروه‌های خونی برای اهدای خون نیاز داریم و سعی بر این است فرهنگ اهدای خون در جامعه بیش از این نهادینه شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha