۵ تیر ۱۴۰۲، ۱:۱۱
کد خبرنگار: 2445
کد خبر: 85151452
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اذغان رژیم صهیونیستی: نشست النقب به علت توسعه شهرکسازی به تعویق افتاد

تهران-ایرنا- رژیم صهیونیستی یکشنبه شب اذعان کرد که نشست النقب که قرار بود در کشور مغرب برگزار شود، به علت توسعه احداث شهرکسازی در کرانه باختری به تعویق افتاده است.

به گزارش ایرنا، تارنمای پایگاه خبری "آی ۲۴ نیوز" رژیم صهیونیستی به نقل از "ایلی کوهن" وزیر امورخارجه این رژیم گزارش داد: این نشست قرار بود که در جولای آینده برگزار شود که به تعویف افتاد و علت آن نیز تصمیم برای توسعه ساخت واحدهای شهرکسازی در کرانه باختری است.

وی گفت: بر اساس برنامه قرار بود این نشست با حضور کشورهایی که اسرائیل با آنها روابط دیپلماتیک ندارد، برگزار شود.

کوهن اضافه کرد: اسرائیل باور دارد که در نشستی که این کشورها در آینده برگزار خواهند کرد، مشارکت خواهد داشت و این اقدام از جمله گام‌هایی به سوی عادی سازی روابط با این کشورهاست [که وی به نام آنها هیچ اشاره‌ای نکرده است.]

وی در پایان گفت که آمریکا نقش محوری برای حمایت از نشست وزیران در این نشست دارد.

اظهارات کوهن دو روز پس از آن بیان می‌شود که «ناصر بوریطه» وزیر امور خارجه مغرب روز جمعه از تعویق نشست «النقب۲» در میان کشورهای امضا کننده توافقات ابراهیم خبر داد.

وی با بیان اینکه کشورش با نگرانی فراوان تحولات سرزمین های اشغالی را دنبال می کند، تاکید کرد که مغرب تصمیم اخیر کابینه رژیم صهیونیستی برای گسترش فعالیت های شهرک سازی در کرانه باختری را نمی پذیرد.

این نشست قرار بود تابستان برگزار شود اما وزیر خارجه مغرب اعلام کرد که نشست النقب ۲ به بعد از تابستان موکول شد.

وی گفت که دلیل تعویق برگزاری این نشست، برخی مشکلات در دستور کار آن و همچنین اوضاع نامناسب سیاسی است.

در همین راستا، یک مقام آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، در این باره به تایمز اسرائیل گفت که هیچ موعد قطعی برای این نشست تعیین نشده است.

وی افزود که تصمیم رژیم صهیونیستی برای توسعه شهرک سازی یک بار دیگر این روند را از مسیر خارج کرده است.

اخیرا پایگاه خبری آمریکایی «آکسیوس» در گزارشی اعلام کرد که مغرب خواستار تعویق نشست وزارتی گروه سازش (چهار کشور عربی امضاکننده توافق سازش و عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی) موسوم به «النقب۲» شده است.

توافق سازش موسوم به «ابراهیم»، حاصل بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و ایالات متحده بود که در ۱۳ اوت ۲۰۲۰ منعقد شد.

هیأت‌های عالیرتبه رژیم صهیونیستی، امارات متحده عربی و بحرین ۱۵ سپتامبر ۲۰۲۰ توافقنامه ابراهیم را که با میانجیگری آمریکا به دست آمد، در کاخ سفید امضا کردند.

اگرچه مغرب و سودان نیز بعدها به توافق ابراهیم پیوستند اما مخالفت گسترده مردم چهار کشور امضاکننده این توافقنامه، مانع از اجرایی شدن آن شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha