معاون استاندار هرمزگان: روایت صادقانه پیشرفت، رسالت همه رسانه‌ها است

بندرعباس - ایرنا - معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استانداری هرمزگان گفت: روایت صادقانه پیشرفت، رسالت مهم همه رسانه‌هاست و تلاش برای تحقق مشارکت حداکثری در انتخابات نیز یک هدف مشترک در راستای منافع ملت است.

به گزارش ایرنا، محسن خاکی‌نهاد روز دوشنبه در دیدار با مدیر و خبرنگاران ایرنا هرمزگان افزود: یکی از نیازهای مهم جامعه گفت و گو است و رسانه فراگیر و موثری مانند ایرنا عامل مهمی در گسترش فرهنگِ گفتن و شنیدن بین دولت و ملت و اقشار مختلف جامعه است و خبرگزاری جمهوری اسلامی در این استان با توجه به تعداد خبرنگاران و امکانات خود، عملکرد بسیار مطلوبی داشته و می‌تواند محل وفاق رسانه‌های هرمزگان باشد که در این زمینه موفق بوده است.

معاون استاندار هرمزگان با تاکید بر اهمیت مطالبه‌گری در پیشبرد برنامه‌ها خاطرنشان کرد: دولت سیزدهم نشان داده در توجه به دیدگاه‌های منتقدان و مطالبه گران صادق بوده و برای این موضوع اهمیت ویژه‌ای قائل است اما رعایت معیارهای درست مطالبه‌گری نیز لازم و گریزناپدیر است.

معاون استاندار هرمزگان: روایت صادقانه پیشرفت، رسالت همه رسانه‌ها است

به گفته خاکی نهاد: چنانچه مطالبه گری در فضایی آرام و بدون تنش و حاشیه سازی و همراه با ارائه راهکار باشد، بهترین نتایج را به همراه می آورد.به گفته خاکی نهاد: چنانچه مطالبه گری در فضایی آرام و بدون تنش و حاشیه سازی و همراه با ارائه راهکار باشد، بهترین نتایج را به همراه می آورد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر ضرورت برخورد مناسب مدیران با مردم تاکید و اضافه کرد: بیان اقدامات انجام شده و اعلام صادقانه مشکلات و چالش ها و دلایل تحقق نیافتن برخی خواسته ها از مواردیست که رابطه دولت و ملت را تقویت می کند.

معاون استاندار تصریح کرد: در هرمزگان طی ۲ سال اخیر کارهایی پیگیری شده و به سرانجام رسیده است که سال‌ها متوقف مانده بود و کسی جرات نمی کرد به سمت آنها برود.

معاون استاندار هرمزگان: روایت صادقانه پیشرفت، رسالت همه رسانه‌ها است

وی دیدارهای چهره به چهره با مردم، برپایی میزهای خدمت و پاسخگویی و ارتباطات مردمی را به عنوان بخشی از کارهای انجام شده برای ارتباط مستقیم با اقشار مختلف جهت اطلاع از مشکلات و حل آنها دانست و خاطرنشان کرد: در سامانه شفافیت نیز فضایی شیشه ای فراهم شد تا بسیاری از آمارها و ارقامی که سال‌ها محرمانه تلقی می شد، در دسترس همگان قرار گیرد.

مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی هرمزگان نیز در این دیدار، ایرنا را رسانه ای برای میدان‌داری جهاد تبیین معرفی کرد.

کمیل بهشتیان با تشریح بخشی از عملکرد ایرنا در استان، تشکیل کمیته رصد مصوبات سفر رییس جمهوری را یکی از اقدامات ابتکاری و پیشروانه این رسانه در استان اعلام کرد.

وی ادامه داد: همزمان با ماموریت‌ها و وظایف خبری روزانه، مراحل پیشرفت فیزیکی و اعتباری ۱۹۱ مصوبه سفر رییس جمهوری نیز به صورت ویژه و تخصصی توسط خبرنگاران و گزارشگران ایرنا رصد می شود و مشکلات احتمالی آنها به صورت محتواهای مختلف خبری در اختیار مسئولان استانی و ملی قرار می‌گیرد.

چگونه میدان را پس گرفتیم؟

معاون استاندار هرمزگان: روایت صادقانه پیشرفت، رسالت همه رسانه‌ها است

بهشتیان یادآور شد: پیش از دولت سیزدهم و دقیقا زمانی که شبکه های اجتماعی در حال شکل گیری بود در اقدامی غیرکارشناسی (به بهانه اینکه دستگاه‌های وابسته به دولت نباید در فضای مجازی مکاتبه داشته باشند!) دستور خروج ایرنا از سکوهای موجود فضای مجازی صادر شد و در آن برهه بخش مهمی از میدان تبیین و اطلاع رسانیِ ما به دشمن واگذار شد و یا خالی ماند اما این میدان امروز پس گرفته شده است.

مدیر خبرگزاری جمهوری اسلامی در استان تصریح کرد: خوشبختانه دولت سیزدهم و مدیریت عالی ایرنا با نگاه حرفه‌ای و درک صحیح موقعیت، نه تنها امکان برگشت به فضای مجازی را فراهم کرد بلکه بر استفاده از این فضا برای ارتباط موثر با اقشار مختلف جامعه تاکید دارد.

به گفته بهشتیان این رویکرد موجب شد ایرنا به سرعت جایگاه خود را در فضای مجازی بازیابی و بخش قابل توجهی از مخاطبان گذشته را به همراه مخاطبان جدید جذب کند.

این مدیر رسانه‌ای یادآور شد: در اختیار داشتن روایت اول از رویدادها و حفظ مرجعیت خبری، محور تمامی فعالیت‌های ایرنا است و این مجموعه همه توان خود را جهت بیان دستاوردهای نظام و دولتِ مردمی و تقویت و ارتباط موثر با لایه‌های مختلف جامعه به کار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha