هلال احمر کرمانشاه امسال به ۲۴۴ مورد حادثه امدادرسانی کرد

کرمانشاه - ایرنا - مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: امدادگران این جمعیت در سال جاری به ۲۴۴ مورد حادثه در استان امدادرسانی کردند.

محمدباقر محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: عمده حوادثی که امدادگران این جمعیت در استان امدادرسانی کرده‌اند به ترتیب شامل حوادث جاده ای، کوهستان و سیلاب بوده است که در مجموع به چند صد نفر امداد رسانی شد.

وی با اشاره به تلاش بی وقفه و شبانه روزی تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه گفت: سه ماهه نخست سال جاری فصلی پرحادثه بویژه در حوزه کوهستان و سوانح جاده ای در محورهای مواصلاتی سطح استان بود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: در سه ماهه اول سال جاری، ۲۴۴ مورد حوادث مختلف به مرکز کنترل و هماهنگی عملیات «EOC» جمعیت هلال احمر استان اعلام شده است.

محمدی افزود: از مجموع این حوادث، ۱۳۱ مورد تصادفات جاده ای، ۶۵ مورد کوهستان، ۲۱ مورد خدمات حضوری،۱۲ مورد سیلاب و آبگرفتگی، ۶ مورد آتش سوزی مراتع ، پنج مورد حوادث شهری، ۲ مورد زلزله، یک مورد ساحلی ( حوزه سدها)، و یک مورد نیز برف و کولاک بوده است.

وی یادآور شد: از مجموع صدها حادثه رخ داده شده در سطح استان، تیم های عملیاتی جمعیت هلال احمر با تلاشی خستگی ناپذیر عملیات عمومی امداد و نجات را بخوبی به انجام رسانده و موفق شدند تعداد ۱۳۴ نفر از آن ها را به مرکز درمانی منتقل و ۴۲ نفر نیز به صورت سرپایی مداوا کنند.

محمدی میانگین زمان حضور نیروهای امدادی این جمعیت در استان در حوادث جاده ای از لحظه اعلام تا زمانیکه نیروهای امدادی بالای سر مصدوم حضور پیدا کرده اند در سال گذشته ۱۲ دقیقه و ۲۳ ثانیه اعلام کرد و گفت: در تلاش هستیم تا این زمان را کاهش دهیم.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه اضافه کرد: در سال گذشته همچنین به ۹۱۲ حادثه در استان توسط امدادگران این جمعیت امدادرسانی شد که در مقایسه با سال قبل از آن ۲۳ درصد افزایش یافته است.

به گزارش ایرنا، جمعیت هلال احمر کرمانشاه هم اکنون با بیش از هفت هزار و ۵۰۰ نفر نیروی داوطلب دارد که در امور خیرخواهانه و بشردوستان در استان در حال فعالیت هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha