ساخت‌وساز غیرمجاز زمین‌هایی به ارزش ۱۵ میلیارد تومان در دامغان و آرادان متوقف شد

سمنان- ایرنا- ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع اراضی کشاورزی شهرستان دامغان به ارزش ۱۰ میلیارد تومان و ۱۲ هزار مترمربع زمین در شهرستان آرادان به ارزش پنج میلیارد تومان، با تخریب ساخت‌وسازها و دیوارکشی‌های غیرمجاز از سوی نیروی انتظامی، آزادسازی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان روز دوشنبه به رسانه ها گفت: در اجرای طرح برخورد با ساخت‌وسازهای غیرمجاز در اراضی ملی و کشاورزی و در پی کسب خبری مبنی بر ساخت و سازهای غیرمجاز در بخشی از زمین های کشاورزی شهرستان دامغان، موضوع در دستور کار ماموران انتظامی شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ سیدعلی میراحمدی افزود: حصارها و ساخت و سازهای ایجاد شده در زمین های شناسایی شده در دامغان، با انجام بررسی های مقدماتی و تحقیقات پلیسی پس از هماهنگی لازم با مسئولان اداره جهاد کشاورزی شهرستان و دستگاه قضایی، با حضور کارشناسان مربوطه و همکاری ماموران انتظامی تخریب شد.

وی تصریح کرد: ۱۰ مورد دیوارکشی، تفکیک و ساخت و ساز غیرمجاز در ۲۳ هزار و ۵۰۰ مترمربع از اراضی روستاهای اطراف شهرستان دامغان که توسط افراد سودجو و به صورت غیرمجاز در قالب ساختمان، بناسازی و دیوارکشی احداث شده بود با حکم مقام قضایی قلع و قمع و تخریب شد.

جانشین فرمانده انتظامی استان سمنان با اشاره به اینکه ارزش این زمین ها بنا بر اعلام کارشناسان بالغ بر ۱۰ میلیارد تومان بود و این آزادسازی با حضور مقتدرانه پلیس انجام شد، تاکید کرد: مردم برای جلوگیری از تضییع حقوق و زیان های مالی، قبل از خرید ملک و هرگونه اقدام عمرانی، نسبت به استعلام اصالت و کاربری ملک از اداره های مربوطه اقدام کنند.

آزادسازی ۱۲ هزار مترمربع زمین در آرادان

فرمانده انتظامی استان سمنان هم با اشاره به همکاری پلیس شهرستان آرادان برای آزادسازی ۱۲ هزار متر مربع از اراضی تصرف شده با دستگاه قضایی، تصریح کرد: ۲ تیم عملیاتی از انتظامی شهرستان و یگان تکاوری استان با انجام تحقیقات پلیس و بررسی های مقدماتی و پس از هماهنگی های لازم با دستگاه قضایی و اداره جهاد کشاورزی شهرستان، برای آزادسازی اراضی وارد عمل شدند.

سرهنگ جلیل موقوفه ای بیان کرد: هفت مورد دیوارکشی و ساخت و ساز غیرمجاز به مساحت ۱۲ هزار متر مربع در اجرای این مامویت تخریب و در اختیار اداره جهاد کشاورزی شهرستان قرار گرفت .

وی ارزش زمین های رهاسازی شده در این عملیات را در حدود پنج میلیارد تومان عنوان کرد و از تشکیل پرونده برای متخلفان و سودجویان خبر داد.

کشف محموله قاچاق در سرخه

فرمانده انتظامی شهرستان سرخه نیز از کشف محموله لوازم آرایشی و بادام هندی قاچاق در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ سیدجلال حسینی گفت: ماموران یگان امداد شهرستان در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز و به دنبال برقراری ایست و بازرسی در محور سرخه- سمنان به یک دستگاه کامیون مشکوک شدند و آن را توقیف کردند.

وی با اشاره به اینکه این کامیون قصد انتقال محموله را از تهران به یکی از شهرهای شرقی کشور داشت، اضافه کرد: ماموران به نحوه چیدمان بار کامیون مشکوک شدند و پس از بررسی بیشتر مقدار ۱۲۰ کیلوگرم بادام هندی و ۲ هزار ۷۷۲ قلم انواع لوازم آرایشی و بهداشتی قاچاق و فاقد مجوز لازم گمرکی را کشف و ضبط کردند.

فرمانده انتظامی سرخه با یبان اینکه ارزش محموله کشف شده طبق نظر کارشناسان ۲۷۰ میلیون تومان برآورد شد، خاطرنشان کرد: راننده این خودروی دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی به دادسرا معرفی و خودرو پس از تحویل محموله به مراجع ذیصلاح به پارکینگ منتقل شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha