ضربه ۲۵ هزار میلیارد تومانی به بنیان مالی مواد مخدر در کشور

تهران - ایرنا - دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر ضربه به بنیان‌های مالی قاچاقچیان مواد مخدر و پولشویی را اولویت ستاد عنوان کرد و گفت: در این راستا شاهد ضربه ۲۵ هزار میلیارد تومانی به بنیان‌های مالی قاچاقچیان بودیم که افزایش ۴۹ درصدی داشت.

به گزارش ایرنا، اسکندر مومنی روز دوشنبه در آیین سالروز جهانی مبارزه با مواد مخدر ضمن ارائه گزارشی از وضعیت اعتیاد در ایران و جهان اظهار کرد: گزارش های جهانی نشان می دهد که تولید مواد مخدر سنتی و صنعتی در حال افزایش است و بررسی های نهادهای بین المللی گویای این است که استفاده از اینترنت و فضای مجازی برای توزیع مواد در حال گسترش و همه گیری است.

وی افزود: کاشت تریاک در افغانستان در سال ۲۰۲۲ نسبت به سال گذشته خود ۳۲ درصد افزایش داشته است و این کشور بیش از ۸۰ درصد تریاک جهان و متامفتامین را تولید می کند و رتبه دوم تولید کانابیس(شاهدانه) را دارد.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر تاکید کرد: جمهوری اسلامی با کشف ۸۰۰ تن انواع مخدر بیشترین میزان کشفیات را در دنیا دارد و طبق گزارش سازمان ملل ایران رتبه نخست کشف مواد مخدر را داراست.

وی افزود: افزایش مراکز نگهداری معتادان مواد مخدر در سال گذشته ۱۲۹ درصد رشد داشته است و شاهد ورود جدی ستاد به حوزه فضای مجازی برای مقابله با فروش و توزیع مواد مخدر هستیم.

مومنی ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه و یکجانبه موانع متعددی در مسیر مبارزه با مواد مخدر ایجاد شده است اما ما در این مسیر جدی تر از همیشه هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha