نتانیاهو: باید برای دوران پس از «محمود عباس» آماده شویم/حفظ تشکیلات خودگردان به نفع ما است

تهران-ایرنا- نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با اشاره به بیماری و کهولت سن رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، خواهان حفظ این تشکیلات برای تامین منافع این رژیم بعد از مرگ «محمود عباس» شد.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا از پایگاه خبری صهیونیستی «ایزرائیل نیوز»، بنیامین نتانیاهو در نشست با کمیته امور خارجی کنست (پارلمان) افزود: اسرائیل آماده دوران گذار از محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان می شود.

وی ادامه داد: ما به تشکیلات خودگران نیاز داریم و باید مانع از فروپاشی آن شویم، ما آماده کمک مالی به آن هستیم، زیرا حفظ آن به نفع ماست. این تشکیلات در منطقه حضور خود، برای ما کار می کند.

این مقام رژیم صهیونیستی در پاسخ به سئوالی درباره آرزوی تشکیل دولت فلسطینی توسط تشکیلات خودگردان نیز گفت: ما باید آرزوی آنها را برای تشکیل دولت از بین ببریم.

محمود عباس ۸۸ ساله، ۱۹ سال گذشته و بعد از مرگ «یاسر عرفات» قدرت را در تشکیلات خودگردان قبضه کرده است. وی در چهار دوره گذشته مانع از برگزاری انتخابات برای تعیین رئیس این تشکیلات شده و جانشینی هم برای خود تعیین نکرده است. اوایل این ماه میلادی، وضعیت جسمانی وی به وخامت گرایید و دیگر توان جسمی اداره امور محوله را ندارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha