۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبرنگار: 5476
کد خبر: 85151752
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فعالیت هشت کتابخانه سیار روستایی در زنجان

۵ تیر ۱۴۰۲، ۱۱:۰۷
کد خبر: 85151752
فعالیت هشت کتابخانه سیار روستایی در زنجان

زنجان- ایرنا- مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان گفت: در راستای توزیع عادلانه خدمات، هشت کتابخانه سیار در روستاهای استان فعال شد.

حجت‌الاسلام علیرضا عیسی‌خانی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا زنجان گفت: یکی از اولویت‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان توزیع عادلانه خدمات در مناطق شهری و روستایی است.

وی با اشاره به اینکه روستاها نیز هم‌چون شهرها نیازمند و شایسته‌ دریافت محصولات فرهنگی و اطلاعاتی از طریق نهادهای اطلاع‌رسانی هستند، اضافه کرد: در همین راستا طرح کتابخانه سیار در روستاها راه‌اندازی شده است.

عیسی‌خانی با بیان اینکه کتاب‌خانه سیار وسیله‌ ارتباطی مناسبی است که برای اطلاع‌رسانی و خدمات کتاب‌خانه‌ای در مناطق کم‌جمعیت و یا دورافتاده است، اضافه کرد: بر اساس آمار هم اکنون هشت کتابخانه سیار روستایی در استان زنجان فعال است.

وی با تاکید بر پویاتر شدن فعالیت کتابداران کتابخانه‌های سیار در روستاها در بحث بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی این مناطق افزود: البته در کنار این موضوع بحث آموزش و اجرای برنامه‌های فرهنگی نیز در دستور کار کتابداران سیار است که با استقبال خوبی هم مواجه شده است.

عیسی‌خانی ادامه داد: برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری مانند روخوانی قرآن کریم، قصه‌گویی، کتابخوانی، نقد و بررسی کتاب، اجرای نمایشنامه‌، نقاشی، خوشنویسی، کاردستی، پخش فیلم، اجرای مسابقات مختلف توسط کتابخانه‌‎های سیار اجرا می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان زنجان اضافه کرد: در حال حاضر سیاست‌ کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان توسعه کتابخانه‌های سیار روستایی است زیرا از یک سو توسعه اینگونه کتابخانه‌ها نیاز به بودجه و سرمایه زیادی ندارد از سوی دیگر میزان تأثیرگذاری این کتابخانه‌ها بر دانش‌آموزان بسیار بیشتر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha