جشنواره شناسایی مهارت‌ آموختگان برتر در زنجان برگزار می‌شود

زنجان- ایرنا- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه ۱۴ مرکز آموزش فنی و حرفه‌‎ای در استان فعال است، گفت: در راستای معرفی کارآموزان برتر، جشنواره شناسایی مهارت آموختگان برتر برگزار می‌شود.

محمدرضا انصاری روز دوشنبه در گفت‌‎وگو با خبرنگار ایرنا زنجان افزود: در راستای اجرای طرح سند راهبردی مهارت و فناوری سازمان آموزش فنی و حرفه‌ایی کشور برنامه شناسایی مهارت آموختگان موفق و معرفی آنان به عنوان الگو برای مهارت آموزان، با هدف ارتقاء فرهنگ مهارت آموزی اجرا می‌شود.

وی با اشاره به اینکه امسال ششمین جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان اشتغال آفرین در استان زنجان برگزار می‌شود، اضافه کرد: این جشنواره در ۲ سطح استانی و ملی برگزار می‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌‍‌ای استان زنجان با بیان اینکه رتبه‌های اول تا پنجم هر استان به مرحله کشوری این دوره از جشنواره معرفی خواهند شد، افزود: پنج نفر از حائزین بالاترین امتیاز در سطح استان به عنوان مهارت آموخته اشتغال آفرین در استان و ۱۰ نفر دارندگان بالاترین امتیاز در سطح کشور به عنوان مهارت آموخته اشتغال آفرین ملی شناخته خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه هدف از برگزاری این جشنواره شناسایی و معرفی مهارت آموختگان کارآفرین موفق در عرصه اشتغال به جامعه و استفاده از توانمندی آنها در راستای ارائه الگوهای کارآفرینی مهارت محوراست، اضافه کرد: ارتقای جایگاه رفیع مهارت آموختگان کارآفرین در جامعه و ایجاد انگیزه در بین مهارت‌آموزان نیز از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در ادامه با اشاره به اینکه در استان زنجان ۱۴ مرکز فعال بود، اضافه کرد: یکی مرکز جوان دانشگاه زنجان و مابقی در شهرستان‌ها فعال است.

وی با اشاره به اینکه منطقه غرب زنجان با بیان اینکه ۲۱۵ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای در استان فعال است، افزود: از این تعداد ۱۹۰ مورد مربوط به بخش بانوان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha