۷۵ هکتار از مزارع شاهرود به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شاهرود گفت: ۷۵ هکتار زمین‌های کشاورزی این شهرستان طی ۹۰ روز گذشته به سامانه‌های نوین آبیاری تجهیز شد.

مصطفی شاکر روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: تجهیز این ۷۵ هکتار با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان اجرا شد.

وی با اشاره به اینکه ۲۱ طرح سامانه‌های نوین آبیاری در دست اجرا است، ابراز کرد: امسال تجهیز ۱۵۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی شهرستان شاهرود در دستور کار است.

شاکر از اجرای ۲۴ طرح احیا و مرمت و بازسازی قنات‌ها در این شهرستان خبر داد و گفت: این طرح‌ها در مناطق کم‌برخوردار از جمله طرود و خارتوران بیارجمند به طول هفت کیلومتر در دست انجام است.

رییس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شاهرود ادامه داد: ساخت خطوط انتقال آب در قالب هشت طرح با لوله‌های پلی اتیلن و یک طرح کانال انتقال آب در روستای قهج در مجموع به طول ۱۱ کیلومتر در حال اجرا است.

۷۵ هکتار از مزارع شاهرود به سامانه نوین آبیاری تجهیز شد

۵۰۰ هکتار از مزارع شاهرود به سامانه نوین آبیاری مجهز شد

وی از اختصاص ۲۴ میلیارد تومان اعتبار برای اداره فنی و زیربنایی مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود در سال ۱۴۰۱ خبر داد و افزود: ۲۴ طرح سامانه نوین آبیاری طی سال گذشته با هدف افزایش بهره‌وری، توزیع و مصرف آب در سطح ۵۰۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی این شهرستان اجرا شد.

شاکر با اشاره به اینکه ۴۵ طرح احیا، مرمت و بازسازی قنات‌ها به طول ۲۱ کیلومتر در جهت حفظ منابع آبی طی سال گذشته اجرا شد، ابراز کرد: ۴۵ طرح ساخت خطوط انتقال آب و بهسازی کانال‌های آبرسانی به طول ۴۰ کیلومتر اجرا شد.

وی ادامه داد: پنج طرح ساخت استخرهای ذخیره آب در سال گذشته به حجم چهار هزار و ۵۰۰ متر مکعب با هدف تنظیم حق آبه و مدیریت آب در سطح مزارع عملیاتی شد.

رییس اداره امور فنی و زیربنایی جهاد کشاورزی شاهرود به اجرای طرح تجهیز و نوسازی اراضی کشاورزی این شهرستان در سطح ۴.۵ هکتار اشاره کرد و گفت: در اجرای طرح جاده بین مزارع نیز یک طرح اجرا شد.

شهرستان شاهرود با ۳۰ هزار هکتار اراضی کشاورزی در شرق استان سمنان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha